Heel licht kreupel,niets te vinden.advies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Heel licht kreupel,niets te vinden.advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:06

Mijn paard liep gisteren wat onregelmatig toen hij uit de bak kwam.
Misschien wat verstapt.
de staleigenaar had het gecnstateerd(die haal te paarden binnen)het been is niet warm,niet dik,niets te zien.

Nu ben ik net even wezen kijken,hij loopt weer normaal.
Toch wil ik natuurlijk voorzichtig doen,wat kan ik het beste doen?Gewoon even lekker in de bak zetten,of juist niet(grond is wat hard wel)of wandelen,of laten staan op stal....

help?

gillian

Re: Heel licht kreupel,niets te vinden.advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:49

Wat stappen aan de hand kan normaal gesproken nooit kwaad.
Ik zou em niet los zetten, zeker nu alles zo hard en glad is!
Even een paar dagen afwachten, stappen aan de hand, en dan weer verder kijken.
Waarschijnlijk heeft ie zich wat verstapt.
Laten staan is niet zo goed, daar wordt ie alleen maar stijver van.

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:16

stappen over de verharde weg aan de hand is goed heb ik gehoord wordt ook geadviseerd door va als een paard kreupel loopt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:54

...let ff op waar het paardje op kreupel loopt, alleen in de bak? (dus zachte ondergrond)..dan zijn het de spieren/pezen..loopt ie op het harde kreupel zijn het (over het algemeen de botten) goed is uit te zoeken wanneer die kreupel loopt..laat hem eens een rondje draven op het harde..alletwee de kanten..misschien haal je daar wat uit!...wat ook kan zijn is een klein wondje wat aan het genezen is en wat dus strak staat..daar kunnen paarden ook echt rot van gaan lopen...

dus eerst zou ik wat hierboven staat uitzoeken voordat je weet wat het beste is, loopt ie in de bak kreupel..kan je het beste buiten gaan stappen, goed voor de doorbloeding!