kniebanden blessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jewel2

kniebanden blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 08:02

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft 2 weken geleden een ongelukje gehad met haar linkerachterbeen en was daarna kreupel. De volgende ochtend is de DA geweest en constateerde een peesbeschadiging, 4 tot 6 weken 2 maal daags 10 minuten stappen aan de hand. Nu viel het mij de afgelopen week op dat als ik haar poets bij het linkerachterbeen en over haar kniebanden ga, dan trekt ze haar been op, een gevoelige plek dus! Gisteren samen met iemand anders van stal gekeken en zij voelde ook warmte verschil en als je goed kijkt dan is het bij haar li-kniebanden ook wat dikker. Als ze achteruit loopt zet ze haar been ook niet recht naar achter maar wat schuin weg! Heeft iemand van jullie hier ervaring mee dan zou ik dat graag willen weten!!

kiana

Re: kniebanden blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:34

Het naar achter schuiven van de hoef en niet oppakken naar achter duidt idd op een knieband probleem. ( typisch beeld voor knieen)

Zou de DA maar weer bellen............

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:36

Mijn haf heeft al ruim een half jaar een beschadiging van zijn knieband, is wel vaak wat warm en dik, maar verder merk je er niet heel veel van... zeker niet op stal of in stap...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:02

Mijn paard heeft 2 weken geleden z'n kniebanden verrekt. Was gebeurt met longeren en stond toen op 3 benen. Ik kon niet voelen of het warm was maar als je erop drukte trok hij z'n been omhoog. Als je staat te poetsen staat hij ook veel met dat been op rust. Hij moest 2 dagen boxrust met Quadrisol, daarna 1 week 2 keer per dag 10 minuten stappen, daarna 2 keer een half uurtje stappen waarvan ik 1 half uurtje erop mag zitten. Hij loopt nu nog niet goed in draf maar in stap stapt hij ruim over. Dus ik blijf zo nog 2 weken doorgaan tot hij weer goed loopt in draf en dan weer langaam opbouwen.