wie heeft ervaring met de stoomsauna in utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wie heeft ervaring met de stoomsauna in utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 15:58

hoi ik heb een paard met vastzittend slijm ,nou hoorde ik via via dat je een paard kunt laten stomen in utrecht!!wie heeft er ervaring meer en weet wat het kost? en hoelang ze moeten worden behandeld enz..gr emaartje

kalioux

Re: wie heeft ervaring met de stoomsauna in utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:44

ik heb geen ervaring met de stoomsauna. maar ik weet wel dat je stoomkapjes kan huren bij de dierenkliniek in kesteren, dan kan je hem gewoon thuis laten stomen. wel zo makkelijk denk ik en misschien wel iets goedkoper......je bent wel aan het dokteren met je paard is het niet?wat je ook kan proberen is op een suikerklontje een paar druppeltjes dennenolie doen(niet teveel) en dit twee keer per dag doen twee weken lang...is het proberen waard bij die van mij heeft het geholpen.(niet overdrijven met de dennenolie want het is sterk spul wat nogal op de slijmvliezen werkt) maar als het slijm heel erg vast zit zou ik inderdaad gaan stomen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:52

kalioux schreef:
ik heb geen ervaring met de stoomsauna. maar ik weet wel dat je stoomkapjes kan huren bij de dierenkliniek in kesteren, dan kan je hem gewoon thuis laten stomen. wel zo makkelijk denk ik en misschien wel iets goedkoper......je bent wel aan het dokteren met je paard is het niet?wat je ook kan proberen is op een suikerklontje een paar druppeltjes dennenolie doen(niet teveel) en dit twee keer per dag doen twee weken lang...is het proberen waard bij die van mij heeft het geholpen.(niet overdrijven met de dennenolie want het is sterk spul wat nogal op de slijmvliezen werkt) maar als het slijm heel erg vast zit zou ik inderdaad gaan stomen.

hoi hoi,bedankt voor je reactie,maa rik stoom al wel met een gezichtsauna voor mensen met ethensiele olie erin dat werkt ook wel!!komt ook goed los,maar hoorde van iemand dat dit beter aanslaat maar wee tdus niet dus wou gewoon even weten wie er ervaring mee had en of het wat is,en of het hetzelfde werking heeft van wa tik nou al doe!!!ik stoom in haar eigen stal,wou nog proberen om de zijkanten dicht temaken da thet alleen bij haar komt...dus nog dieper inwerkt...en inderdaad ik heb echt pech met mijn paardje de laatste tijd hopelijk knapt ze gauw op,want ik heb ook hoemopatische medicijnen ervoor...gr emaartje Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:56

en wat zijn de kosten van zo'n stoomkapje??en hoe gaat da tin zijn werk heb je er meer informatie over toevallig of een site!!!gr Cool

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:16

PB animals eens. Die heeft geloof ik op dit moment een pony op de Uithof in een dampbox staan.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:47

De stoomsauna in Utrecht is gewoon een afgesloten stal waaraan een stoomapparaat zit en dit dus werkt als een soort sauna.
Je komt alleen niet zomaar in Utrecht daarvoor moet je worden doorgestuurd door je d'arts. Er wordt eerst een vooronderzoek gedaan en daarna goede medicatie gegeven met een dagelijks sauna bezoek (ligt aan de ernst dagelijks of om de dag).

Heb je nog vragen, pb me dan!

Groetjes Anne