Zere oren????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Zere oren????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:08

Hallo allemaal!

Mijn paard heeft voor een week of 3 terug de bovenste deur van zijn staldeur gesloopt. Ik denk dat ie er onderaan tegenaan heeft geschuurd en dat ie toen de scharnieren kapot heeft geduwd.
De dag erna ging ik rijden en toen ik m het hoofdstel in wou doen, mocht ik bijna niet aan aan zijn oren komen en kreeg ik met moeite het hoofdstel om zijn oren.

Nu 3 weken later doet ie nog erg moeilijk met hoofdstel indoen, hij zwaait echt heel hard zijn hoofd weg als ik het hoofdstel om zijn oor wil doen.

Kan het zijn dat ie nog last heeft van zijn oren?? Of kan het ook iets anders zijn. 2 weken terug heb ik geprobeerd zijn oren leeg te halen met een zakdoek, maar toen mocht ik er ook al niet aankomen, terwijl hij normaal altijd helemaal zijn hoofd naar me toe draait zodat ik er goed bij kan....

Wie weet wat ik er aan kan doen>??????

Chrissetje

Re: Zere oren????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:16

DA er even naar laten kijken Haha!

mss is het paard ook een beetje bang dat hij dadelijk weer een stoot krijgt ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:11

hoeft niet perse de oren te zijn, maar kan ook het stuk hoofd zitten daartussen, misschien heeft hij zich nogal hard gestoten, dan doet het erge pijn, neem de tijd ervoor, dan komt t wel weer goed....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:25

Geen wondjes? Geen verdikking? Of voelt er een oor warmer aan dan de andere? Of inderdaad tussen zijn oren?

Anders is hij inderdaad wel wat schrikachtig geworden, stel hem gerust als je er in de buurt komt.

Succes.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:59

Er is niks te zien of te voelen. Dus geen verdikking oid. Het zit volgens mij ook niet tussen de oren, want als ik gewoon met mijn hand rustig omhoog ga naar zijn oor is er niks aan de hand. Maar als ik daar iets meer druk uit ga oefenen, dan reageert is langzaamaan, maar steeds erger.

Ik zal er nog ff de tijd voor geven en anders DA ff bellen idd.

kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:54

Beetje suf misschien, maar is ie niet ergens met z'n mondhoek aan blijven hangen?
Kan me dan voorstellen dat als je z'n bit in doet dat ie de druk op z'n mondhoeken niet fijn vindt.. Het bit drukt op de mondhoeken als je het hoofdstel over z'n oren trekt..
Misschien ver gezocht, maar alles kan!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:15

Zou kunnen idd, maar ook aan zijn mondhoeken is niks te zien. Hij reageert ook alleen heftig als ik het hoofdstel om zijn oor doe, dan is er al even druk op zijn mond. In het rijden is er niks aan de hand, dus nee, denk niet dat het aan zijn mond ligt.

kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:30

Je kunt nog kijken of ie pijnlijk reageert op druk tussen de oren, op de oren etc.
En anders is het misschien een kwestie van vertrouwen winnen en geduld tot het weer over gaat.
Succes!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 21:34

Ik denk niet dat het met vetrouwen te maken heeft. Hij is namelijk niet heel lang bang oid. In het rijden ook, als je 1 x boos wordt kan ie wat hectisch worden, maar na een of 2 x weer belonen is het weer goed. Sydney is niet een paard dat een week nodig heeft om vertrouwen terug te winnen.
Ook was ik donderdag bij de manege en toen had ie zijn aandacht helemaal niet bij mij. Er was iemand in de bak aan het rijden, daar was ie helemaal op gefocust en toen ik m het hoofdstel omdeed reageerde die wel weer op mij. Hij heeft dus wel echt pijn denk ik.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:17

Misschien heeft hij oorontsteking, ik zou de DA meer even laten kijken.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:15

Idd, kan ook oorontsteking zijn, en dat het net allemaal tegelijk gebeurd.

Mijn paardje heeft wel n keer oorontsteking gehad, DA erbij en oordruppels gekregen. Na 5 dagen was het weer prima in orde.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:30

Ben gister bij de DA geweest om te enten en toen heeft ie meteen gekeken, maar hij dacht dat het in zijn spieren zat. Dus ik moet ff checken waar die reageerd.

lovelyhorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:47

Hey

mischien is het bij ze oren nog blauw en beurs

als je zelf flink je knie hebt gestoten ofzo...doet dat ook zeer ik ken 1 paard met blauwe plekken achter zijn oor omdat de frontriempjes te strak zaten en die paarden op hun kop hebben gekregen, dierenarts er bij gehaald de hele paarden wereld er bij laten kijken.
maar als een paard een blauwe plek heeft ziet niemand dit.....zelfs niet op foto's en alles.

maar ff over dat paard...toen de frontriem eraf werd gehaald was het na een paar weken over

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:59

lovelyhorses schreef:
Hey

mischien is het bij ze oren nog blauw en beurs

als je zelf flink je knie hebt gestoten ofzo...doet dat ook zeer ik ken 1 paard met blauwe plekken achter zijn oor omdat de frontriempjes te strak zaten en die paarden op hun kop hebben gekregen, dierenarts er bij gehaald de hele paarden wereld er bij laten kijken.
maar als een paard een blauwe plek heeft ziet niemand dit.....zelfs niet op foto's en alles.

maar ff over dat paard...toen de frontriem eraf werd gehaald was het na een paar weken over

Ik snap je verhaal niet ff, hoe kan een frontriem nu te strak zitten?? bedoel je soms die bakstukken???

lovelyhorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:28

hallo zal proberen beter uit te leggen

frontriempjes heb je in verschillende maten maar soms kopen mensen de verkeerde enzo..of het hoofd van het paard is te groot omdat de frontriem nu strak zit trekt dit het kopstuk naar voren zo komt er dus druk te zitten achter de oren van het paard en krijgt het
blauwe / beurse plekken.

jij vertelt dat je paard zich had gestoten ofzo kan je berichtje niet lezen vanaf hier. daar kunnen ze ook blauwe / beurse plekken van krijgen. dit is natuurlijk gevoelig net als bij mensen mischien heeft jou paard hier last van en is het binnenkort over.

snap je het nu?

hoop het wel

groeten

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 21:02

Jeps ik snap m. Mijn paard heeft idd zijn hoofd gestoten, maar dat is al 4 weken geleden. Blauwe plekken duren natuurlijk niet zo lang.

Ik nijg er nu toch meer naar toe om te gaan denken dat het wel een beetje tussen de oren zit, wat ik eerst hierboven nog ontkende. In het rijden is er niks aan de hand, alleen hoofdstel en halster om en af doen is een probleem. Zodra het hoofdstel omzit mag ik wel gewoon zijn voorpluk goed doen en zijn hoofdstel rechttrekken en dichtdoen.

Gister heb ik ook het plukje manen weer kortgeknipt en dat was ook geen probleem, terwijl dat toch ook gevoelig moet zijn dan aangezien ik er nog wat harder aan heb getrokken om te testen.

urlyjoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:04

oeiiii wat een vreselijke fout.. ik denk dat hij nog wel last heeft ja..geef hem maar een weekie rust

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 10:52

urlyjoly schreef:
oeiiii wat een vreselijke fout.. ik denk dat hij nog wel last heeft ja..geef hem maar een weekie rust

Een week rust alleen omdat het hoofdstel omdoen een beetje lastig gaat?? Als ie er in het rijden last van heeft, dan heeft een week of meer rust zin, maar nu niet denk ik.