dik achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa91

dik achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:34

heyy
mijn pony heeft al een paar dagen een dik been
het voelt als vocht maar het is niet warm en hij loopt er ook
niet kreupel op. Ik heb wel gekoelt. maar weet iemand wat het is.
Ik vind het best raar omdat het niet warm is en hij er ook niet kreupel op loopt. een aantal maanden geleden heeft hij een peesontsteking gehad en toen is die onsteking eruit gehaald en hebben we er geen last meer van gehad. Ik hoop dat iemand weet wat het is
kuzz laura

Lauraa91

Re: dik achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:49

echt niemand Huilen Huilen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:55

zou je niet naar de dierenarts bellen,en is aan hem vragen wat het kan zijn.

daar heb je denk ik meer aan dan hier te gaan wachten op een antwoord die we je zonder het gezien te hebben niet kunnen geven.

en aan gissen wat het kan zijn ,daar heeft jouw paard ook niets aan.

maar goed zal het niet zijn ,het hoort niet!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:15

Is het hetzelfde been als waar de ontsteking zat? Dan zou ik in ieder geval de dierenarts snel laten kijken. Hoe kunnen ze een peesontsteking eruit halen trouwens?

Soms kan je paard opeens een dik been hebben door een klein wondje of als hij vastgelegen heeft. Dan is het handig om met hem te stappen op het harde tot het dunner is en blijft. Van het op stal staan wordt het weer dikker, dat is normaal. Het vocht wordt tijdelijk minder goed afgevoerd.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:21

Heeft hij niet gewoon last van stalbenen? Of is het echt alleen maar aan dat ene been?

Iniedergeval zal hij niet voor niks dat dikke been hebben, vaak als een paard een vochtophoping heeft, duidt dat op meer.

Zou er niet te lang mee wachten om een DA te bellen.

jessielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:56

Als het niet overgaat van afspuiten met koud water en stappen op een harde ondergrond zou ik de veearts erbij halen. Is het hetzelfde been als waar je paard de peesontsteking had? Zo ja dan zal ik helemaal snel de veearts erbij halen. Je kan beter iets te voorzichtig zijn, dan het risico nemen en er geen veeart bij halen. Succes verder!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:28

we laten vandaag eerst ff onze instructeur kijken.. daarna gaan we wel verder zien.. een vriendin van me is de assistent van onze dierenarts, dus ik denk dat ik haar ook even bel vanmiddag..
het is idd hetzelfde been als de peesontsteking.

@kyona: ze hebben al het vocht eruit gehaalt, en daarbij eigenlijk ook de ontsteking. opdat door de druk van het vocht de ontsteking niet weg kon. na een paar weken was hij helemaal de oude.

*ben de zus van Dandylover Knipoog*