Vitamine E bijvoere, slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Vitamine E bijvoere, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 10:35

Is het slecht om preventief vitamine E bij te voeren?
Hoor nu zoveel dingen namelijk Scheve mond

Zilly

Re: Vitamine E bijvoere, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:00

Zal ik even heel eerlijk zijn Clown

Ik vind het overbodig om je paard 'extra' supplementen bij te voeren als het niet nodig is. Als de DA je adviseert om iets bij te voeren dan is het anders.
Tegenwoordig (nu je zo makkelijk thuis achter je pc allerlei dingen kunt bestellen via de paardendrogist bijvoorbeeld) gaan mensen te snel 'preventief' hun paarden allerlei supplementen voeren.
Dus in jou geval lijkt het me 'slecht' als het niet nodig is zou ík het iig niet doen....

Dit zeg ik niet om je af te kraken ofzo hoor, het is gewoon mijn mening

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 11:10

Het is niet preventief bij mij Tong uitsteken
Waarschijnlijk heeft me paard nu spierverzuring en moest op advies vitamine E gaan voeren voor de spieren, maar nu hoorde ik net van iemand anders dat het slecht is voor je paard.

Het gaat niet om het preventief maar als een paard er erg gevoelig op is ofzo

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:32

Oh dat wist ik niet Bloos

Wat je in mijn ogen het beste kunt doen is even de paardendrogist hier een mail over versturen. Dan krijg je een goed antwoord van mensen die weten waar ze over praten (nou dat hoop je dan maar)

Succes

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:27

hey,
Speciaal voor dat soort vragen heeft de paardendrogist de nodige info al op hun site gezet Knipoog
Je kan zelf zoeken welk product je wilt gaan gebruiken, ik denk als iedeeen hen maol stuurt over "wat kan ik mij paard het bestel geven"dat ze gek worden.
In deze tijd van het jaar met de gekke weersomstandigheden zijn er veel paarden die toch net zoals veel mensen iets extra nodig hebben.
We zijn niet op gewassen tegen de(weers) omstandigheden.
Maar goed ieder zijn eige keuzen Haha!
Ik ben er wel voor als je paardje toont datz e iets extra's nodig hebben om dat te geven.
Maar niet te veel mijn mening is ook hoe meer we geven hoe zwakker het imuum gestel word Verdrietig
Maar in dit geval van stalleke ben ik zeker voor Bloos

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:29

hey,
Speciaal voor dat soort vragen heeft de paardendrogist de nodige info al op hun site gezet Knipoog
Je kan zelf zoeken welk product je wilt gaan gebruiken, ik denk als iedeeen hen mail stuurt over "wat kan ik mij paard het beste geven"dat ze gek worden.
In deze tijd van het jaar met de gekke weersomstandigheden zijn er veel paarden die toch net zoals veel mensen iets extra nodig hebben.
We zijn niet op gewassen tegen de(weers) omstandigheden.
Maar goed ieder zijn eige keuzen Haha!
Ik ben er wel voor als je paardje toont datz e iets extra's nodig hebben om dat te geven.
Maar niet te veel mijn mening is ook hoe meer we geven hoe zwakker het imuum gestel word Verdrietig
Maar in dit geval van stalleke ben ik zeker voor Bloos

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:30

oeps ... ergens is er iets fout gegaan Bloos Clown
2 keer de zelfde post....????

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:44

Ik voer ook vitamine E bij omdat mijn pony anders snel last krijgt van zijn spieren. Ik ben ermee begonnen op aanraden van de fysio. Het werkt bij mijn pony erg goed, hij heeft geen last meer van zijn spieren, en is ook veel vrolijker.
Ik heb nog nooit gehoord dat het slecht zou zijn. En als het slecht is, waarom zou het dan verkocht worden, en waarom zou een DA het aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:10

vitamine E bijvoeren is niet slecht zolang je er niet teveel van voert.

je moet er op letten dat je je paard geen overdosis vitamine E voert omdat het dier dat niet kwijt kan.

aangezien ik weet wat jou paard krijgt, en als je niet meer hypower gaat voeren als er aanbevolen wordt, krijgt hij geen overdosering van vitamine E

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:46

wij voeren in de winter standaard vitamine E (super E) en mega base bij. (www.equistro.com) als de R in de maand zit. ze krijgen iedere dag 1 schepje van een mix van deze twee. het gaat super!
Kan echt geen kwaad om dat extra te voeren!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:29

Vitamine E kan je nagenoeg onbeperkt bijvoeren. Waar het om gaat is dat de meeste supplementen Vitamine E + selenium bevatten. Selenium heeft je paard ook nodig, maar te veel is schadelijk. Je krijgt dan afwijkingen aan de hoeven en het haar, onder andere.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:24

Wat veel verschillende antwoorden in 1 pagina...
En welke is er nu juist??? Haha!

Iedereen denkt er anders over. Laat je adviseren door je DA zou ik zeggen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:37

Citaat:
En als het slecht is, waarom zou het dan verkocht worden

Omdat ze er geld mee verdienen. Maar dat is met alle spullen zo.
We worden gewoon gek gemaakt dat we de paarden te kort doen.

Dat snap ik niet want elk voermerk is zo uitgebalanceerd dat ik me haast niet kan voorstellen dat we van alles bij moeten voeren.

Na ziekte of op advies van de DA vind ik het wel een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:47

stalleke heeft er niet bijgezegd dat ze een paard heeft wat nogal gevoelig is op de spieren. ook weet ik dat het paard nogal een eenzijdig rantsoen krijgt.

ik zou bij zo'n paard altijd een compleet vitaminesup. geven. zodat hij alle tekorten aan kan vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:50

Citaat:

Dat snap ik niet want elk voermerk is zo uitgebalanceerd dat ik me haast niet kan voorstellen dat we van alles bij moeten voeren.

Na ziekte of op advies van de DA vind ik het wel een ander verhaal.

voor stalleke is het idd na ziekte,

maar ik vind ook niet dat alle voer uitgebalanceerd genoeg is.

bij ons krijgen de paarden basisbrok, mais / kuil / hooi. volgens mijn veearts hebben ze dan echt een tekort aan vitamine en mineralen. zeker als er geen weidegang bij is.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:36

Sowieso krijgen paarden minder vitamine E binnen als ze op hooi of kuil of voordroogkuil staan (dus voor de meeste paarden is dat in de winter); want bij het drogen/bewaren van gras gaat veel vitamine E verloren.

Sommige paarden hebben verhoogde vitamine E behoefte. Deze kan je zo'n preparaat bijvoeren.
Het is altijd verstandig om je aan de aangegeven doseringen te houden!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:58

vitamine E is zeker niet slecht om bij te voeren. Al helemaal niet als er te weinig in het basisrantsoen zit.

Het helpt bij snellere opbouw van spieren en snelle afvoer afvalstoffen!. Zolang je niet overdoseert is er niets aan de hand en werkt het goed!