kale plekken op hoofd? en jeuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aiselover

kale plekken op hoofd? en jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 10:57

Ik heb een Fries en die heeft sinds een paar dagen allemaal kale plekken op zijn hoofd. Van veraf lijken het net wondjes maar er zit nog gewoon vel op, het is niet open en ook nooit open geweest. Rondom de plekken kun je gewoon zijn haren uit trekken!

Ook als we hem onder zijn manen en op zijn rug poetsen dan trekt hij heel zijn rug krom omdat hij zo een kriebel heeft. NIet zo een beetje, niet zoals normaal dat hij zit te genieten, maar heel overdreven helemaal zijn hoofd omhoog. Eerst dachten we dat het van het verharen kwam dat het dan jeukte ofzo, maar het is wel heel overdreven.

We laten waarschijnlijk binnenkort de dierenarts komen maar ik vroeg me af of jullie dit kennen en misschien iets weten om tegen te doen?

Het is vrij onwaarschijnlijk dat de kale plekken komen van schuren (door jeuk) want het enigste waar hij aan kan schuren zijn scherpere dingen en het is heel duidelijk GEEN wond.

Weet iemand van jullie raad??

nicolietje

Re: kale plekken op hoofd? en jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:59

mijn paard heeft toevallig nu precies hetzelfde,
ik heb de da gebeld, en die adviseerde om het te wassen met batadine shampoo. het is niet erger geworden.. maar echt verbetering zie ik ook nog niet...afwachten dus..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:53

heeft het niet te maken met het verharen? bij sommige paarden gaat dit ineens vrij snel, dit veroorzaakt heel veel jeuk door losse haartjes, verder kan het idd wel schimmel zijn, dan wassen met imaverol

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 22:44

Bedankt voor jullie reacties!

Het zou inderdaad schimmel kunnen zijn. HIj heeft het ong. half jaar geleden gehad en misschien is het niet helemaal weg gegaan. Maar hij heeft nu ook op zijn knieen plekjes? Dat is wel beetje raar.

DA komt in ieder geval, maar met spullen wassen gaat niet echt met deze temperaturen... Boos!