Mijn paardje heb ik vorige zomer zadelmak gemaakt, ze was toen 3, en dat ging eigenlijk heel goed. Maar door omstandigheden heb ik haar terug op de wei moeten zetten voor ong 1 maand en als ik daarna terug met haar begon, merkte ik dat ze niet lekker meer liep. Ze kreupelde niet echt, maar ze liep ook niet echt regelmatig. Na zo'n 2 weken begon ze onder het zadel te slaan met haar achterbenen. Op aanraaden van mijn instructeur heb ik geprobeerd haar erdoor te rijden, met als resultaat dat het nog erger werd, en dat ze uiteindelijk kreupel stond. De DA heeft haar onderzocht en dacht aan patella luxatie. Hij adviseerde, omdat ze nu kreupel was, rust, ontstekingsremmers en groeivitaminen.
Na die rustperiode van 2 weken was ze nog steed kreupel. Da adviseerde om toch te werken, maar enkel rechtuit. Vermits ik nog niet veel met haar buiten ben geweest (onder het zadel) ben ik maar met haar gaan wandelen aan de hand.
Nu loopt ze nog steeds niet helemaal goed. We zijn bija 5 maanden verder. Er zijn ook röntgenfoto's van de knie genomen en die waren goed.
Heeft iemand hier ervaring mee, of suggesties?