prijs rontgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

prijs rontgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 23:39

Heeft iemand een idee wat een rontgenopname van één gewricht ongeveer kost?

thanx

Ibbel

Re: prijs rontgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:55

EUR 50 - 80, afhankelijk van welk gewricht. Er worden nl per gewricht minimaal 2 foto's gemaakt, 1 in voor-achterwaardse richting, en 1 van opzij. Je kunt nl geen diepte zien op een foto, met 1 foto kun je dus niets. Bij het spronggewricht wordt er ook nog een schuine foto gemaakt, dus 3 in totaal.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:09

Bij mijn Da koste het destijd 20 euro per foto en er werden er 2 per gewricht gemaakt. (kogel, semsambeentjes) Dan krijg je er uiteraard nog consultkosten bij en een kreupelheidsonderzoek. Ik was in totaal rond de 150 euro kwijt voor het onderzoek en de foto's (4 stuks).

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:54

De eerste foto rekenen ze meestal een hoger tarief. Dit omdat ze die regelmatig over moeten maken omdat de belichting per paard verschilt. Net als hierboven staat: ze maken meestal 2 foto's, dus denk idd. dat je zo rond de 60-75 kwijt bent. Verschilt ook per kliniek. Zou even bellen...

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:02

hoi.

Ik heb toevallig mijn veearts het zelfde gevraagd!!

Hier het andwoord zijn tarief.

Selena,

Overhoef is artrose aan de voorzijde van het hoef- en/of kroongewricht, het ontstaan ervan is niet altijd even duidelijk. Een Rx foto maken kost excl. visite, 75 euro voor de eerste foto en 35 euro voor vervolgopnamen. Met twee tot drie foto's weet je al een hoop meer.

het kan wel afwijken van een anders Da