chrocnische brochitus welk paard heeft dat ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geeek

chrocnische brochitus welk paard heeft dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:31

bij mijn haflinger is chronische brochitus vastgesteld, maar ik heb nog zoveel onduidelijkheden zoals van kan ik nog wedstrijden rijden gaat het over, moet je altijd medicijnen geven enz.
hoe doen jullie dat met je paard en wat voor middeltjes krijgen ze ervoor? (die van mij krijgt nu op homeopatische medicijnen)
en hebben ze er altijd veel last van?
ik hoor graag jullie ervaringen!

Vlimmen

Re: chrocnische brochitus welk paard heeft dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:53

Het belangrijkste medicijn bij een paard met chronische bronchitis is het zoveel mogelijk stofvrij houden van de omgeving. Dus op zaagsel zetten (liever nog albiose) en het hooi weken in een emmer water. Geen boxen opstrooien als je paard binnen staat.
De bronchitis wordt namelijk vaak onderhouden door een reactie op stof. Als het mogelijk is zou ik je paard buiten zetten of in een buitenbox.
Met deze maatregelen moet je al een heel eind komen

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:58

Vlimmen schreef:
Het belangrijkste medicijn bij een paard met chronische bronchitis is het zoveel mogelijk stofvrij houden van de omgeving. Dus op zaagsel zetten (liever nog albiose) en het hooi weken in een emmer water. Geen boxen opstrooien als je paard binnen staat.
De bronchitis wordt namelijk vaak onderhouden door een reactie op stof. Als het mogelijk is zou ik je paard buiten zetten of in een buitenbox.
Met deze maatregelen moet je al een heel eind komen

ze staat al op zaagsel en ze krijgt geen hooi maar kuilvoer dus dat is ook goed verder staat ze zo veel mogelijk buiten ze heeft geen buitenstal maar tis wel een goede luchtige stal (volgens de dierenarts kon dat allemaal niet beter)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:38

hoi mijn paardje heeft ook al jaren last van chronische bronchites,,vooral normaal in het voorjaar en de zomer,maar nou dus ook Huilen maar sta nu onder behandeling bij een homeopaat hopelijk wordt het gauw beter...gr