hoihoi, ik heb een ontzettend leuk cool hengstje genaamt romeo, ik ben erg trots op hem en maak me dus overal druk om, hij is nu dus bijna een jaarling, maar ik weet niet of het aan mij ligt maar ik maak me zorgen over zijn lengte.Hij is nu ong 1,34 a 1,35 niet kleiner. zijn moeder is 1,45 en ze vader 1,52.
hoe groot hij moet worden weet ik ook niet precies ik schat 1,45
ik denk dat hij inderdaad wel de 1m45 haalt. misschien nog net iets groter
Tja, dat kun je helemaal niet zeggen.
De moeder van mijn paard was ong. 1.60m en dat is mijn paard ook. Terwijl zijn vader 1.68m is. En om heel eerlijk te zijn, zijn eigenlijk alle hengsten uit zijn stam rond die hoogte. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en moet afwachten.
Trouwens, ik ben ook net zo lang als mijn moeder
Zolang hij maar gezond blijft, moet je maar denken.
Hij is nog geen 1 jaar oud en nu al 1.35m en jij maakt je zorgen dat-ie de 1.45 niet haalt? Ik zou me eerder zorgen maken dat-ie niet onder de 1.47 blijft (als je daar belang bij hebt ivm pomywedstrijden).
Een jaarling groeit nog minimaal 10%.
Truc: pak een touw en meet daarmee van onderkant kogel tot onderkant elleboog. Houdt het touwje bij de onderkant van de elleboog vast, en klap de touwje als het ware omhoog. Wat je boven de schoft uitkomt zal hij nog groeien.
maar van dat touwtje, dat kan toch niet want welk touwtje moet je gebruiken een sto toutje is korter dan een halster touwtje, dus wat ik bedoel te zeggen, is van elk touwtje heeft een andere maat, dus kom ik ook met elk touwtje anders uit snap je
Je meet met een (halster)touw de afstand kogel/elleboog. Dat touw houd je met 2 handen vast. Linkerhand onder, aan het begin van het touw, en je houdt hem strak met je rechterhand ter hoogte van de elleboog. Dan houd je een stuk touw over, daar gaat het niet om. Het gaat om de lengte touw tussen kogel en elleboog. Daarna houd je je rechterhand nog steeds op z'n plek bij de elleboog, en met je linkerhand beweeg je het uiteinde van het touw naar boven, tot het touw weer strak staan. Dan kom je boven de schoft uit. Die hoogte gaat je paard ongeveer bereiken.