Hallo,
Imka heeft al enige tijd een dik spronggewricht, de DA heeft er al twee keer naar gekeken en die zegt laat dr maar 50 kilo afvallen dan gaat dat vocht ook wel weg. Maar ze is al aardig afgevallen maar dat gewricht word niet dunner. Nou heb ik vorige week dinsdag Imka gelongeerd met balkjes, en dat vond ze helemaal geweldig. Ze werd super heet ervan hahaha... Ze sprong zelfs over twee balkjes tegelijk heen, dus ik die balkjes op elkaar gelegd dit wilde ze niet. Iedere keer weg trekken en dan heeeeel hard gaan rennen in de bak zo van pak me dan..... Heel irritant, Maar goed weer gepakt en goed afgesloten. De dag erna weer gelongeerd en dat ging goed ze liep niet anders als normaal tenminste niet dat me is opgevallen. De dag daarna heb ik dr vrij gegeven (ze staat bij mij 1 dag in de week stil) En toen vrijdag toen we gingen rijden was ze heel erg stijf tenminste zo leek het. Ze liep in iedergeval slecht maar niet kreupel. De dag erna buiten gestapt en een kleinstukje gedraaft toen liep ze nog zo raar in de bak later toen we een uur gestapt hadden. De dag naarna weer buiten gaan stappen en toen weer aan de longe kijken hoe ze liep, toen werd het beter. Maar vandaag had ik eerst gereden in de bak, wel rustig aan gedaan natuurlijk 20 min gestapt en toen klein stukje gedraaft. Daarna meteen aan de longeerlijn om te kijken of ze raar liep en ik vond het wel meevallen het werd beter. Maar toen ik 6 uur ging voeren was dr sprong nog dikker als dat hij normaal was. Nou moet je niet denken dat hij helemaal opgezet is maar er zit duidelijk vocht in en het was meer opgezet als voor het rijden. Toen ik de eerste keer de DA vroeg hoe het kon zei hij dat haar gewricht wat geiriteerd was maar niet erg ofzo en ik kon gewoon rijden. (nou rij ik niet zo fanatiek hoor ik ben meer van het buiten rijden)
Zouden jullie nu meteen een DA bellen of dr eerst een paar dagen rust geven?
Ik weet het niet ben gauw in paniek als ze iets heeft...
Groetjes nancy