Help: bult onder de buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wieteke_

Help: bult onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:51

Sinds vorige week heeft mijn pony een ontstoken koker, maar nu heeft hij ook een grote harde plek net rechts van het midden aan de onderkant van zijn buik, zo'n 25 cm voor zijn koker. Hij heeft donderdag een spuit antibiotica gekregen en ook krijgt hij 2x per dag nog Cosumix Plus. Uiteraard heb ik de dierenarts gebeld, maar volgens hem wordt de harde bult veroorzaakt door de ontsteking en moest ik hem 2 schepjes Cosumix extra geven per dag en moet ik bellen als de plek groter wordt. Het is een flinke bult van meer dan 15 cm en hij is er ook gevoelig op als je het aanraakt. Het zit best een eind van de koker af, dus vind ik het een beetje raar dat het daarvandaan zou komen. Heeft iemand weleens zoiets gezien en wat was het toen? Het voelt wat warm en hard aan en het is dus echt een bult. Morgenochtend kijk ik of het groter is geworden en hoe mn pony er verder bij staat omdat ik anders toch wil dat de dierenarts maar weer komt kijken. Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt!

Lyonesse

Re: Help: bult onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:07

Bij een paard dat ik vroeger verzorgde was het gewoon een abces. Die breken vanzelf door en gaan weer weg.

Wieteke_

Re: Help: bult onder de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 10:06

De dierenarts is er net bij geweest en het bleek oedeem te zijn. Hij heeft een cortisoneninjectie gehad en nu moet het eind van de week wat opgeknapt zijn.