misschien helpt dit:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willemsoord

misschien helpt dit:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:02

dit probleem heb ik zelf ook gehad. Mijn shet lukte eertse de draf niet eens. Precies zoals jij zei: Alleen als ik mee ren. Dat had ik al in de draf, maar het is goed gekomen.
Mijn shet kon het op de linkerhand beter dan op de recherhand; mijn tip probeer alles dan ook eerst in de linkerhand. Dus z'n linkervoorbeen naar jou toe.

wat je kan proberen:
- Je zegt dat hij wel kan met meerennen, dus probeer dat eerst. Zo krijgt ie het commando goed onder de knie. Ren steeds voltes met hem mee, zoals hij dadelijk moet gaan lopen aan de longe.

- Als hij het doet. beloon hem dan uitvoerig met je stem. Klink enthousiast en laat hem merken dat je trots op hem ben.

- Zodra je al merkt dat hij luisterd naar het commando, kan je de volgende stappen gaan proberen. Probeer ook al op de rechterhand.

- ga in plaats van steeds naast z'n hoofd rennen, iets meer afstand nemen. Dus als het goed is ren je nu 1m. naast hem. er zit 1m. tussen jullie.

- Doet hij dat, echt laten merken dat je vind dat hij het geweldigste paard is, want dit is al een prestatie.

- Maak de afstand stapje voor stapje groter. dus dat je 1 x in de twee weken de afstand met 0.5 m. verlengd.

- steeds als de afstand iets groter is geworden prijs je hem helemaal de hemel in.

- Todat er een ruimte van ongeveer 6/7 m. tussen zit. Probeer dan echt op 1 plek te blijven. Zorg ervoor dat de eertse paar keren dat je op 7 m. afstand staat (of kleiner) dat hij de indruk krijgt dat je nog meeloopt. Dus je doet alsof jij nog hartstikke vrolijk mee rent.

- Weer helemaal belonen.

- Ga steeds minder de bewegingen maken die hem de indruk geven dat je nog meerent. Dus minder met je benen doen alsof. En dat uiteindelijk sta je stil.

- Als het uiteindelijk goed gaat, doe dan maar een halve volte in de galop, zodat er op dat moment minder de kans is dat het fout gaat.

- lukt het de eertse keer helemaal goed, maak dan maar een feestje. Geef hem peentjes en wandel eventjes lekker buiten.

- Probeer de volgende keer een heel rondje. Als het niet goed gaat, dan niet gaan schreeuwen of erop los slaan. Daar bereik je echt niets mee. Dit bereik je niet eventjes in een maandje. Trek er rustig maar een jaartje voor uit. (of een half jaartje) zodat je niet gefrustreerd raakt. Voel je dat je uit je vel gaat springen, kan je beter stoppen voor die dag. Zo'n dagje hebben we allemaal wel eens.

- mijn shet trok heel erg, maar ga desnoods een beetje naar achter hangen. Van zelf komt dit wel goed. (tenminste het is bij mij zo goed gekomen)

HEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEL SUC6 MET JE PAARD!!!!!!!!!

Kyona

Re: misschien helpt dit:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:17

Denk dat je berichtje hier verkeerd staat. Wellicht wilde je het per pb naar iemand sturen maar p.o. in de topic geantwoord? Het klinkt niet medisch....

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:27

ik denk gewoon dat je per ongeluk op "new topic" klikte in plaats van "post reply" Lachen

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:52

Dit antwoord kan beter geplaatst worden in het topic waar het hoort.