kleine kale plekjes..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicolietje

kleine kale plekjes..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:07

haj, ik zette net mijn pony op de wei, en zag toen ik zijn halster om deed allemaal kleine kale plekjes dicht bij elkaar, en 1tje bloedde allemaal op zijn hoofdje... wat kan dit zijn?
en wat kan ik eraan doen... kan het besmettelijk zijn...?
moet ik de da bellen??

Huisvrouw

Re: kleine kale plekjes..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:09

Waar zitten de plekjes precies? Als ze precies onder het halster zitten kunnen het schuurplekjes/irritatieplekjes zijn van je halster. Anders kan het ook een schimmel zijn. Die zijn wel besmettelijk. Ik zou dan contact opnemen met de DA die heeft er wel een middeltje voor.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:12

hij staat op stal zonder halster.. en ze zitten ook niet precies onder het halster... dus dat zou het wel niet zijn..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:28

Die van mij heeft het ook, maar dan bij zijn nek. Het bloed alleen niet, alleen 4 piepkleine kale plekjes. Het is iig absoluut geen schimmel, dat herken ik nl. meteen.
Ik kan em nog vaag herinneren dat hij het vorig jaar ook had bij het verharen. Ben dus benieuwd of het nu ook weer wegtrekt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:39

Die van mij heeft ook altijd kale plekjes met verharen. Hij heeft ook weleens schimmel gehad, maar dan waren de plekjes een beetje schilferig, en sommige plekjes hadden een soort geel-achtige korstjes.

Misschien is het schimmel en heeft hij toevallig een plekje opengeschuurt waardoor het is gaan bloeden.
Overleg ff met je dierenarts als je denk dat het schimmel, waarschijnlijk moet je hem dan Imaverol (of ivamerol, haal het altijd door elkaar Blond )
behandelen.