schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulex

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:33

Hallo,

Mijn minishetje is sinds een tijdje heftig aan het schuren. Nu heeft hij ook ongelofelijk veel haar maar is het normaal dat hij dat nu al kwijt wil raken? Er komen al wel dooie plukken vrij.

De plekken zitten aan zijn achterbeen en naast zijn schoft. Staart en manen zijn wel goed. De huid ziet er wel mooi uit, is niet bloederig of kosterig... Bovenop z'n kont zeg maar is hij ook druk aan het schuren maar dit ziet er nog gewoon mooi uit.

Is dit normaal of is dit te vroeg voor de verharing?

Selena87

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:17

hoi,

Ik vind het wat aan de vroege kant aangezien het nu afgelopen nacht min 10 heeft gevroren.
Lijkt het me sterkt dat ze de wintervacht niet meer nodig hebben.
Misschien heeft die wel luis of een schimmel/exceem.
Zelf heb ik er nooit zoveel verstand van van schurende paarden enzovoords omdat wij er nooit geen gehad hebben.
Maar voor verharen is het nog te vroeg dat weet ik wel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 07:46

veel paarden verharen juist wel al, heeft te maken met dat het langer licht is, daardoor wordt alles in werking gezet.

kan best wel zijn dat het verharen jeukt(losse haartjes jeuken)
ik zou het even in de gaten houden, en bij twijfel kun je altijd een dierenarts vragen

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:33

hoi het is heel normaal hoor mijn ijslander heeft al de helft van zijn wintervacht verloren en mijn shet is ook behoorlijk aan het verharen,gewoon heel goed borstelen elke dag,want de losse haren geven ook jeuk Haha!
ik gebruik een hondenkam die ze bij de trimsalons gebruiken,kan je gewoon in de dierenwinkel kopen,een ijzeren gebogen kam met ijzeren kartels,daar haal je heel snel de doode vacht ermee af Pling