Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stom van mij), is hij inderdaad scheef gaan lopen. guusje schreef:je paardje is op de momenten dat hij vanachter links korter loopt scheef. Om ervoor te zorgen dat je paardje zijn achterbenen even ver onder de massa zet moet je hem recht houden. Dat kun je voelen door middel van je aanleuning. Je paard is recht als je op beide teugels gelijke druk hebt, maar pas op: het paard moet de aanleuning nemen , niet de ruiterhand (wat heel vaak voorkomt). Je kunt alleen goede aanleuning krijgen als je paard genoeg voorwaarts is en je hem van achter naar voren rijdt.
shaneen schreef:als het een jong paard is zal je dit wel vaker mee gaan maken, ook dat het afwisseld per achterbeen, de ene kant van het paard is sterker dan de andere word ook wel steppen genoemd, met trainen train je het er dus weer uit, succes
maykie schreef:Mijn haf liep ook niet kreupel of echt onregelmatig, ook voelde ik dit zelf niet. Het werd tegen mij gezegd, ben zelf gaan kijken, ad hand en met iemand anders erop en inderdaad hij trok ook linksachter korter in. Ik ben na een tijdje toch met hem naar de kliniek gegaan. Uitslag: Artrose in het spronggewricht. En omdat hij hier waarschijnlijk al langere tijd mee heeft gelopen (heb hem vlak daarvoor gekocht zonder te keuren stom van mij), is hij inderdaad scheef gaan lopen.