Geblesseerd paardje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoddessPride

Geblesseerd paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 11:50

Mijn paardje is geblesseerd geraakt onlangs. Verdrietig J'eeft een verrekking in zijn linkerachterbeen en mag 4 weken niet werken. Nog twee weken te gaan maar mijn probleem is dat als hij terug mag werken dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel actief zal zijn Clown en ik ben bang dat hij bij zijn eerste sessie terug aan de longe te enthousiast zal zijn dat hij terug een blessure oploopt!!!!

Wat kan ik doen om zijn temperament in te tomen????

Greeeeeeeeeeeetssss

ponyfan

Re: Geblesseerd paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:29

beenbescherming.....

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:12

Van het voer afhalen!!! Beetje hooi, en water natuurlijk, geen (of een handje) krachtvoer geven.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:13

Helemaal van het voer afhalen. Een klein handje per keer is natuurlijk niet erg. Maar ga niet denken dat het zielig is dat hij niks krijgt. Geef hem maar bij iedere voerbeurt een voederbiet met wat brood daar kan hij ook wel op teren. Het is zieliger voor het paard als hij vol met energie zit en er niks mee kan doen.
Mijn merrie heeft ook bijna een jaar stil gestaan en kreeg dus geen krachtvoer. Alleen bieten, erwten, mais en 2x per dag kuil. Nog was ze erg druk en ze werd er niet zieliger van.
Succes.

GoddessPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:51

ja maar hij krijgt al vrij weinig krachtvoer! maar hij is van nature een brokje energie!

laro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:17

Na een blessure en 3 maanden op rust( wel stappen), moesten we gewoon weer erop stappen en dit langzaam uitbouwen. Al die tijd heeft mijn paard geen krachtvoer gehad, alleen wortelen en kuil. Na 3 maanden is de conditie natuurlijk wel heel veel minder dan 4 weken, daarom mochten wij ook niet beginnen met longeren, omdat dat de kans op blessures vergroot. Ik zou je paard in ieder geval goed inpakken, de benen dan Haha! . Als het kan wel eerst proberen te rijden zodat de spieren rustig warm worden en dan longeren. En anders goed instappen aan de hand en dan longeren.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:33

En in de trainingsmolen een paar keer dan? Als je er geen hebt kun je misschien een paar keer ergens heen gaan waar ze er wel eentje hebben. Daar kan ie niet harder dan de trainingsmolen gaat Haha!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:58

Woodstock schreef:
En in de trainingsmolen een paar keer dan? Als je er geen hebt kun je misschien een paar keer ergens heen gaan waar ze er wel eentje hebben. Daar kan ie niet harder dan de trainingsmolen gaat Haha!

Je moet je paard niet in de molen zetten. Het beste is lange lijnen maken en geen voltes. Dit is dus geen oplossing

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:35

Je kan beter erop gaan i.pl.v. longeren want mijn paard heeft door longeren verrekte kniebanden opgelopen, toen ik weer voor het eerst ging longeren na een blessure door een trap. Dus toen kon ik weer opnieuw beginnen met stappen.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:53

Kenzo schreef:
Je moet je paard niet in de molen zetten. Het beste is lange lijnen maken en geen voltes. Dit is dus geen oplossing

Ja zit idd wat in! Nie zo slim van mij Bloos Maar van voer terugdraaien worden ze de eerste tijd toch ook best heet? Omdat ze dan minder hoeven te verteren, hebben ze meer energie de eerste paar dagen toch? Maar na 2 weken zal dat wel meevallen denk k. K zou gewoon aan de hand beginnen met stappen en dan idd er toch maar op gaan zitten....