Manipuleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merijn

Manipuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:10

Mijn paard van 18 jaar is gemanipuleerd in zijn bekken, hierna is hij voor kreupel gaan lopen???!!!! Heeft iemand hier wat info over??????

Dewi

Re: Manipuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:20

kan zijn dat het bekken lang vast heeft gezeten en het lichaam zich hierop heeft aangepast. Door het losmaken van het bekken is het lichaam uit balans en kan elders een probleem ontstaan.

Het is ook mogelijk dat de kreupelheid juist ten grondslag lag aan het ontstaan van de beperking in het bekken. Nu het bekken los ik komt de kreupelheid beter naar voren.

Is de manipulatie uitgevoerd door een ervaren persoon? Ik zou degene die het paard onder behandeling heeft de vraag stellen, aangezien die het paard heeft onderzocht en behandeld. We kunnen een hoop antwoorden op je vraag geven maar het blijft natuurlijk gokken omdat we het paard er niet bij zien....

Merijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 18:06

het manipuleren is door een ervaren dierenarts gedaan en zij zeggen dat t 99.999% niet kan dat hij hierdoor kreupel is gaan lopen????!!!!

Mijn hoefsmid heeft ook gekeken, omdat hij een dag na de manipulatie geweest was. Het ijzer is er afgeweest en ook hij kon niets vinden, dus geen hoefzweer (gelukkig) Haha! de hoef voelde ook niet warm aan....... De hoefsmid was van mening dat, doordat paarden diagonaal lopen, het niet vreemd zou zijn als hij rechtsvoor kreupel loopt, na de manipulatie linksachter (in de bekken)

Dus tja echt duidelijk is het niet..........

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:18

Nou dat kan anders wel degelijk. Ik heb meer paarden gezien met dergelijk resultaat..

Hoe kan het? Als het bekken scheef staat gaat de rest van de wervelkolom compenseren om toch zo recht mogelijk te zijn. Meestal gaat een scheef bekken gepaard met geblokkeerde wervels. Je ziet heel vaak mensen die pijn in hun onderrug hebben met een scheve kont lopen en vervolgens met 1 schouder hoger dan de ander of het hoofd scheef. Koppel dit door naar je paard en voila.

En dan hebben we het nog niet over de stijfheid van de spieren die hun vorm weer moeten vinden.

Mijn advies is bel een osteopaat die ook fysiotherapeut is. Dan kun je hem helemaal na laten kijken.

An_J

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:59

hmm, hebben ze er ook bij gezegd waarom het voor 99,99 % niet kan? Het komt namelijk regelmatig voor (inderdaad ook bij mensen). Is er voordat het paard gemanipuleerd werd ook een kreupelheidsonderzoek gedaan?

Merijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:10

Hoi,

Nee voor het manipuleren is er geen kreupelheidstest gedaan, omdat hier toen geen sprake van was. Is dat gek??

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:55

Nee, het is niet gek. Maar het was wel handig geweest. Want dan kun je met zekerheid zeggen of het paard voor de manipulatie al kreupel was of niet.
Hoe loopt hij nu? We zijn onderhand al een week of wat verder....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:20

EllenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:30

Ik zou een beetje oppassen met dit soort dingen en wie je hiervoor vraagt. Ik vraag me namelijk altijd af of alle dierenartsen hier wel zoveel verstand van hebben. Laat er daarom eerst een fysiotherapeut naar kijken.
En geef je paard een beetje tijd om te herstellen, want als ik dat zo hoor, is het allemaal best heftig geweest voor zijn lijf

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:05

Leuke linken bets, bedankt!

Groetjes Isabelle

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:16

toverpaardje schreef:
Leuke linken bets, bedankt!

Groetjes Isabelle

Graag gedaan hoor Bloos Alleen van Caroline is momenteel uit de lucht.

Merijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 00:43

allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie informatie en medeleven!!!

Ondertussen is de dierenarts weer geweest (ik heb er inmiddels twee Haha! ) en hij heeft geconstateerd dat het hoefijzer (rechtsvoor, waar hij ook kreupel loopt) scheef zit..... Hierna de hoefsmid gebeld, die niet echt blij was (heeft geen zin in touwtrekkerij) maar ok hij komt volgende week langs om te kijken naar de ijzers en mijn paard wordt dan ook gelijk op zooltjes gezet. Dit is beter om de schok (van de harde bodem) wat te dempen en ik ben zelf ook zeeeeeerrrrr benieuwd hoe hij hierna gaat lopen!!!!

Ik hou jullie op de hoogte en tot snel