Warme rug??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabb

Warme rug??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 17:14

Een tijdje terug was mijn paard (volgens de DA) vast komen te liggen in zijn stal. Hierbij had hij een verzwikt achterbeen en een gekneusde staartwortel opgelopen, en er was een ruggenwervel scheef Huilen . De ruggenwervel is recht gezet en de rest is genezen door rust. Ik ben nu al weer een paar weken aan het rijden, maar de plek op zijn rug waar de wervel scheef zat (ter plaatse van de ´lendenen´) blijft steeds warm. Is er nogsteeds iets niet goed of is dit normaal? Verward

Tyrza

Re: Warme rug??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:15

Even laten nakijken. Kan best zijn dat er een ontsteking zit.

Reageert je paard ook anders met rijden? En als je erop duwt?

Hoe is zijn lichaamstemperatuur?

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 17:19

Hij reageert niet echt als je er op duwt. Alleen soms als ik er op borstel zakt zijn rug een beetje in. Volgens de DA was het ook een ´maagpunt´ ofzo? en dat is dan gevoelig als je paard gefrustreerd is. Volgens de DA kwam die reactie van zijn rug omlaag doen omdat hij maagzuur had doordat hij gefrusteerd was omdat hij niet zoveel kon bewegen als hij zelf zou willen. Lichaamstemperatuur opmeten heb ik nog niet aan gedacht.. ga t morgen doen Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:23

Kan best zijn dat je DA bedoelt dat het een accupunctuurpunt is die met de maag in verbinding staat. En die staan dan weer voor een bepaalde emotie zoals stress enzo.

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 17:30

Jah dat zal t zijn Lachen t was wel een ´hocuspocus´ DA, maar ook gewoon. Hij had ook naaldjes in zn benen gekregen..