Winterdepressie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Latoykuh

Winterdepressie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 16:08

Mijn merrie van 17 jaar zit de laatste tijd niet lekker in haar vel. Als alle paarden na binnen gaan blijft zij aan t einde van de wei voor zich uit staan staren. dat terwijl de rest naar voren rent om naar binnen te mogen. In haar stal staan ze heel de tijd met haar neus in de hoek. en komt daar niet snel uit ( voor eten natuurlijk wel). zeker bij mensen die ze niet echt goed kent, kijkt ze om naar je en draait dan haar hoofd weer in de hoek. Ik heb het idee alsof ze zielig is. Kan dit zo zijn? En wat kan ik eraan doen? Bij het rijden is er niks aan de hand. Dan is ze gewoon braaf maar neit opvallend lui of ziets dergelijks. HELP MIJ!

Ibbel

Re: Winterdepressie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:08

Controleer eerst de basisdingen: is ze goed ontwormd, krijgt ze voldoende vitamines en mineralen binnen, is haar gebit in orde, maw kan ze haar eten wel goed verteren. Ziet haar vacht er goed uit (glanzend haar).
Dan: is er iets veranderd in de samenstelling van de groep paarden waarin ze staat, bv, heeft een ander paard de leiding overgenomen.

Denk je dat al die basisdingen in orde zijn, laat dan eerst eens door een DA bekijken en een uitgebreid bloedonderzoek doen om te kijken of ze iets onder de leden heeft.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 08:52

Ja misschien zit ze wel niet lekker in haar vel.
En ja net als mensen ik ben ook altijd wat ja hoe kun je het noemen ik weet geen goed woord.
Maar als ze mag werken vind ze het misschien wel lekker er even uit zijn wat te doen enzo.
We worden allemaal wel wat treurig van dit weer.
Als je het niet vertrouwd kun je er altijd een DA bij halen.
De keuze moet je zelf maken.
Maar misschien weet iemand wel wat dit kan zijn wie weet hopelijk kom je eruit!
suc6 ermee

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:56

hoi

mijn pony een welsh cob heeft ook in een winterdip gezeten
en ik heb op haar reiki laten doen na 3 keer zag je ze helemaal veranderen
en voelde ze zich weer lekker in haar wel zitten

groetjes
keresa

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:21

Ik denk dat een vitaminestoot nog wel eens zou kunnen helpen. Of voer je paard muesli bij. Ik denk dat je idd die basisdingen even goed moet controleren. Het kan natuurlijk ook zijn dat je paard gewoon minder levendig is, omdat ze ouder wordt?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:41

Ik wil ook even reageren. Ik ken dit paardje persoonlijk heel goed en ik weet dat de basisdingen dik in orde zijn. Het lijkt wel of ze ergens verdrietig om is.... De kudde is niet veranderd en ook de stalling niet. Ik ben eigenlijk wel heel nieuwschierig wat een karkater verandering als deze kan veroorzaken.......

Latoykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:49

Ik denk inderdaad dat ik het beste een vitamine prik kan halen. qua uiterlijk ziet alles er goed uit. Haar vacht is mooi, ze glanst. ze heeft wel altijd van die vuile ogen doordat ze altijd traant, maar dat heeft ze altijd wle gehad. en misschien kan zo minerlaen blok ook helpen. het probleem is dat ze daar totoaal geen aandacht aan schenkt. honger heeft ze ook genoeg. ze laat haar eten en hooi niet staan. ze staan de laatste 3 weken ook veel binnen door het slechte weer. en tjah daar worden ze ook niet vrolijker van. vandaag met haar buiten geweest en dat vond ze wel heel leuk. zelfs in de bak was ze heeel erg voorwaarts. dus ja.. qua kudde is er ook niks veranderd. ze staat nog steeds met t hetzelfde paard in de wei. voer is helemaal niks veranderd. dus ja..

Latoykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:51

wat is trouwens reiki? heb geen flauw idee namelijk! XXX

Suusy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:20

Misschien kan je haar elke dag een beetje musli geven met een vitaminesuplament. je hebt bij voederwinkels van die suplementen waar alle vitamines in zitten. is gewoon poedervorm en het werkt echt. heb er ervaring mee