droes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

droes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:03

een vriend van mij heeft sinds 1,5 week een nieuw paard, staat dus ook pas op een nieuwe stal, alleen nu sinds begin deze week is hij verkouden geworden, komt veel snot uit zijn neus, en hij is niet helemaal fit, heeft ook 1 opgezette klier, onder zijn hoofd, gisteren had hij ook 38.8 graden koorts.. en hij staat echt heel suf op stal, hele tijd met zijn neus helemaal naar de grond toe.. ik dacht meteen aan droes, maar volgens hem is het dat niet, al moet ik zeggen dat hij eigenlijk op paardengebied nog best weinig weet.. maar de DA is er al 2 keer bij geweest, maar die heeft er weinig aan gedaan (lijkt me beetje vreemd toch?) op de stal zelf wordt ook geen actie ondernomen, want hij is de hele week al aan het stappen met zijn paard, gewoon over het terrein, en staat nog steeds in zijn eigen stal tussen de paarden...

ik heb het paard zelf nog niet gezien, kan het dus ook niet zo zeggen, ben zelf ook geen DA, maar wij hebben op stal 2 jaar geleden ook droes meegemaakt, en de paarden hadden allemaal dezelfde symptonen, dit lijkt me dan ook droes? of wat denken jullie? gewoon een virus ofzo?

groetjes

Bets

Re: droes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:14

De symptonen vertonen wel droes ja. Zit er ook al een harde bult onder tussen de kaken of bij klieren ofzo? Kijk zelf ook maar uit om te gaan kijken! Anders neem jij het mee naar je eigen paard misschien.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:15

Is dit ook ergens in Tilburg overigens?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 15:46

ja ik wilde eigenlijk deze week gaan kijken naar zijn paard, maar wacht er nu wel even mee Lachen

ja het is vlakbij tilburg ja, maar liever niet dat er nu een melding komt te staan dat daar droes is, want misschien is het niet zo... maar morgen zie ik die jongen weer, en zal ik vragen hoe het er nu mee is..