toch nog wormen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

toch nog wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 12:12

Na het afspenen kreeg ik mijn merrie niet dik, van alles geprobeerd tot vitaminespuiten aan toe. De dierenarts wist het ook niet, het kon aan de hormoonhuishouding liggen.

Wormen? Neuhhh dat kan toch niet bij om de maand ontwormen en elk jaar een ander middel?

Nou waarschijnlijk toch wel. Ik had bij de paardendrogist op hoop van zegen zo een hele dure wormenspuit besteld. En verrek, na 2 weken begint ze weer aan te komen.

Toch zou dit eigenlijk niet moeten kunnen, zijn er meer mensen met deze ontdekking?

IngridP

Re: toch nog wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:59

Ik heb hier geen ervaring mee. Gebruik wel een goedkoop middel tegen wormen maar wissel wel van merk. Heb nog geen moeilijkheden gehad.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:16

Dit kan zeker.Niet elk ontwormings middel helpt tegen dezelfde soort wormen.
Je moet , als je een ander merk gebruikt ook naar de werkzame stof kijken.
Bijvoorbeeld Eqvalan en Flurexel hebben beide ivermectine als werkzame stof en dan heb je wel een ander merk maar bestrijd je nog steeds dezelfde wormen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:21

kweenie schreef:
Dit kan zeker.Niet elk ontwormings middel helpt tegen dezelfde soort wormen.
Je moet , als je een ander merk gebruikt ook naar de werkzame stof kijken.
Bijvoorbeeld Eqvalan en Flurexel hebben beide ivermectine als werkzame stof en dan heb je wel een ander merk maar bestrijd je nog steeds dezelfde wormen.

sorry met ander merk bedoel ik ook ander bestanddeel.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:31

Jazeker, ik en inmiddels al aardig wat kennissen van mij, hebben die ervaring al met ivermectine, waar geen resistentie voor zou zijn.
Nou mooi dat met een spuit febendazol de wormen eruit kwamen.
Ik heb viavia vernomen dat zelfs een fabrikant heeft toegegeven dat ivermectine niet altijd meer werkt bij spoelwormen!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:37

Oké kan het daar dus niet aan gelegen hebben, Irish lady. Haha!

Maar misschien zat er in die laatste toch een stof die in eerdere niet zat en dat de duurdere toch beter zijn werk deed.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:42

ja ik ontworm altijd met het zelfde merk om de 8 weken, alleen in de maand oktober - november als de paarden op stal komen ontworm ik met eqimax en dan komen de wormen pas echt los, maar dat is een zwaar wormen middel dat je maar beter 1 maal per jaar kan gebruiken volgens de dieren arts