De vraag is dus duidelijk: waar in NL kan ik aan een zalf komen met Hydrocortiderm of iets met dezelfde werking als Hydrocortiderm?
Onze Shet heeft namelijk nogal last van jeuk op zijn borstkassie
Hij heeft het onderhand al helemaal kaal gebeten. Met het smeren van uierzalf zijn de wondjes genezen en het lijkt erop dat zijn haren weer wat aangroeien. Gisteren was de DA echter bij ons en heeft er even naar gekeken. Hij dacht niet dat het mijt was maar meer een soort van huidinfectie waarschijnlijk veroorzaakt door de megawintervacht van Hercules. Het opvallende is dat hij dus alleen zijn borst kaal heeft en nergens anders kale plekken heeft terwijl hij het heerlijk vindt om overal flink gekrabt te worden. Hij raadde ons aan om in NL een zalf o.i.d. te pakken te krijgen met Hydrocortiderm. Zelf kon hij dit ons niet geven omdat Hydrocortiderm in Duitsland niet meer in de handel is.
Als het weer wat beter is gaan we Hercules ook nog wel grondig wassen mocht hij toch mijt hebben (alhoewel ik die beestjes nog niet in zijn vacht of manen heb zien lopen). Maar liever stel ik dit uit omdat hij nu zo’n ontzettend goed werkende en isolerende wintervacht heeft.
Ik heb al bij de paardendrogist gekeken maar daar niks gevonden. Is Hydrocortiderm alleen bij de DA op ‘recept’ te krijgen? Zo ja, wat werkt op net dezelfde manier en is gewoon verkrijgbaar bij bijv. De paardendrogist, e.d.?