Waar Hydrocortiderm te verkrijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Waar Hydrocortiderm te verkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:37

Omdat de zoekfunctie nog steeds niet werkt dan maar (waarschijnlijk weer) nieuw topic openen.

De vraag is dus duidelijk: waar in NL kan ik aan een zalf komen met Hydrocortiderm of iets met dezelfde werking als Hydrocortiderm?

Onze Shet heeft namelijk nogal last van jeuk op zijn borstkassie Ach gut Hij heeft het onderhand al helemaal kaal gebeten. Met het smeren van uierzalf zijn de wondjes genezen en het lijkt erop dat zijn haren weer wat aangroeien.
Gisteren was de DA echter bij ons en heeft er even naar gekeken. Hij dacht niet dat het mijt was maar meer een soort van huidinfectie waarschijnlijk veroorzaakt door de megawintervacht van Hercules. Het opvallende is dat hij dus alleen zijn borst kaal heeft en nergens anders kale plekken heeft terwijl hij het heerlijk vindt om overal flink gekrabt te worden. Hij raadde ons aan om in NL een zalf o.i.d. te pakken te krijgen met Hydrocortiderm. Zelf kon hij dit ons niet geven omdat Hydrocortiderm in Duitsland niet meer in de handel is.
Als het weer wat beter is gaan we Hercules ook nog wel grondig wassen mocht hij toch mijt hebben (alhoewel ik die beestjes nog niet in zijn vacht of manen heb zien lopen). Maar liever stel ik dit uit omdat hij nu zo’n ontzettend goed werkende en isolerende wintervacht heeft.

Ik heb al bij de paardendrogist gekeken maar daar niks gevonden. Is Hydrocortiderm alleen bij de DA op ‘recept’ te krijgen? Zo ja, wat werkt op net dezelfde manier en is gewoon verkrijgbaar bij bijv. De paardendrogist, e.d.?

Huisvrouw

Re: Waar Hydrocortiderm te verkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:50

Zelf heb ik het gebruikt voor mok. Ik heb het gekocht bij de dierenarts zelf. Het heeft goed gewerkt maar je moet het niet te lang achter elkaar gebruiken want dan wordt de huid zwakker. Ook wordt de werkzaamheid minder. Het is tenslotte hormoonzalf.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:01

Hydrocortiderm is niet vrij verkrijgbaar, dat moet een DA voorschrijven.

Wellicht dat iets met tea tree je shet kan helpen tegen de jeuk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:48

ik ga altijd gewoon naar een dierenarts toe( maakt niet uit welke) en zeg dat ik t nodig heb voor mijn pony, dan krijg ik altijd zo een flesje mee.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:55

Bij de DA? Verward

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:05

gewoon bij de da Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:35

Je moet het idd via de VA krijgen.

Wij hebben volgens mij nog een halve fles staan die we voor de pony van mijn zusje gekregen hadden. Als je intresse hebt moet je maar ff een PBtje sturen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:50

Gewoon via een (nederlandse) dierenarts. Het is idd een hormoonzalf, er zit een prednisolonachtige stof in, die dus de jeuk wegneemt en de ontsteking tegengaat. Het is eigenlijk een soort van wondermiddel maar ook een paardenmiddel. Groot voordeel van de zalf is dat je het lokaal aan kunt brengen, en niet, zoals met bv prednisolon-tabletten het hele lichaam belast.
Als ik op vakantie ga heb ik meestal een klein potje mee, ook om kleine wondjes bij mezelf te behandelen. Marc heeft verder snel last van eczeem tussen de vingers, en dat is 2 dagen smeren en het eczeem is weg.
Hydrocortiderm (of een andere zalf met hydrocortison erin) werkt ook prima tegen mok.
Hydrocortiderm is verkrijgbaar in kleine potsjes van 60 en 120gram, en in grote potten van 500gram (is het makkelijkst bij paarden, je smeert nogal wat namelijk).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:51

Jolynn schreef:
Bij de DA? Verward

Niet de drogist.... De DierenArts..... Haha! Haha! Haha!