ervaring met hoefzweer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barbiebitch

ervaring met hoefzweer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 01:26

mijn ijslandertje heeft een hoefzweer.
ze is een poosje onder mijn hoede vandaan geweest en hoorde vandaag toen ze bij mij terug kwam dat ze een hoefzweer heeft.
ik heb daar verder geen ervaring mee maar mij is verteld dit te behandelen met Hoef en Zool.
ik vroeg me af of jullie daar meer van weten?

_promiss_

Re: ervaring met hoefzweer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:33

van hoef zweer weet ik niks maar hoef en zool wel ik vind het rot spul (sorry dat ik het zeg) het druipt overal van af enzo en de straal ging er alleen maar van achteruit maarja als het help bij hoefzweer dan zeg ik veel succes met je pony en ik hoop dat het beter komt Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:52

een hoefzweer moet je laten uitsnijden, en je paard in de hoefzak met betadine oplossing houden. niet met hoof and sool harder (denk ik dat je bedoeld, blauw spul?). als de zweer dicht is kan hij gewoon weer naar buiten..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:57

Wij hadden dinsdag ook een pony in de les, die ineens acuut kreupel liep. Die had dus ook een hoefzweer.
Gister is de hoefsmid geweest en die heeft het uitgesneden, we waren er snel bij, want er zat nog geen pus in. We hoeven dus ook niet te spoelen ofzo, gewoon paar dagen rust en dan zou ze weer goed moeten lopen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:12

Uitsnijden hoef niet altijd. Goed koelen en veel stappen op het harde kan de genezing ook stimuleren.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:18

Ik zou er toch even een DA naar laten kijken voordat je zelf met middeltjes in de weer gaat.