Bij ons staan vrij veel ijslanders en het schijnt dat deze erg gevoelig zijn voor droes, dus nu gaat bijna de hele stal massaal enten. Met de een of andere nieuwe enting die er schijnt te zijn voor droes.
Maar de ene dierenarts zegt dat het een erg zware enting (binnenkant bovenlip
) met veel bijwerkingen is. En de ander zegt, absoluut doen!Mijn idee is een beetje, bij gebrek aan basis enting (dat zou deze dan moeten worden, met over 4 weken en 6 maanden nog een keer), heeft het dan wel nut?
Maar aan de andere kant ga ik volgende week op vakantie, dat wil zeggen als mijn paard geen droes krijgt, anders ga ik waarschijnlijk niet meer
Dus als het wel nut heeft, is dat toch een stuk fijner vakantie houden als je weet dat je paard waarschijnlijk niet ziek wordt
Heeft er iemand ervaring met het 'preventief' enten tegen droes? (ik weet niet wat de nieuwe stof is waarmee geent word)
Ik moet morgen laten weten of ik het wel of niet doe, maar op internet kan ik niet zoveel vinden dus anders ga ik morgen wel een aantal da's bellen voor info
Tenminste, als dat je paard is in je avatar...
ook op ijsland komt droes gewoon voor, dit is een beetje een broodje aap verhaal.