Wat is een klomphoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie

Wat is een klomphoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:53

Hallo,

Ik kan een heel leuk hengstje gratis krijgen van iemand maar die heeft een klomphoef.
Ik heb hier nog nooit van gehoord jullie misschien wel??
Ik wou vragen of de mensen die hier WEL verstand van hebben misschien even kunnen reageren en als ze een foto hebben van hun eigenpaard met een klomphoef kunt u die dan even naar mij sturen?
Is een klomphoef erfelijk?
Heeft het dier hierdoor pijn?
BEDANKT VOOR REACTIES!!

Kobus17

Re: Wat is een klomphoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:02

Hoi,

Kijk even op www.hoofcare.nl daar staan allemaal foto's van verschillende hoeven, en de klomphoef zal er vast ook wel bij staan.

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 11:57

hoi,
ik had daar ook al gekeken maar kan er niks nuttigs vinden over de klomphoef maar in ieder geval bedankt voor je reactie (Y) Pling

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:23

de term "klomphoef" heb ik nog nooit gehoord. wel bokhoef of stelthoef.
Heb je een foto ?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:42

hoi
een klompvoet of klomphoef komt volgens mij alleen maar voor bij pony's die verkeerd bekapt zijn. het is dus niet erfelijk en is door goed te bekappen weer te verhelpen, maar het duurt dan wel een paar maand voor je dat weer goed hebt. hij heeft er verder geen last van, maar als je zo'n hoef jaren verkeerd blijft bekappen dan kunnen ze wel beenklachten krijgen. hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:18

Ze bedoelt het bokvoetje, de verzenen zijn langer daardoor is het voetje steiler dan normaal. Dit is alleen in de eerste levensjaar van het beestje te corigeren. Je kunt er normaal mee werken, de kans dat hij er een blessure meekrijgt zal wel groter zijn als anders. En belangrijk tijdig de hoefsmid langs laten komen!!!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:43

wat? ik ken een paard die een klompvoet had, beest is zo'n 14 jaar en de klompvoet is bijna helemaal weer goed nu. zelf heb ik ook een pony van 12 die we met klompvoeten gekocht hebben. we hebben ze goed bekapt een paar keer en ze zijn weer normaal.

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:14

Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor de reacties!!!