Zwangerschapsvergifteging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

Zwangerschapsvergifteging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:09

Mijn paard is op dit moment uitgeteld, ze is al een week aan het kegelen, alleen nou had ze vandaag een beetje een dik been.
Het is aan d'r achterbeen en dan aan de binnenkant, bij de pijp.
Ze is wel gewoon ff buiten geweest, dus daar kan het niet echt aan liggen, maar nou vroeg ik me af kan een paard ook zwangerschapsvergifteging krijgen en dat ze daardoor ooit een dik been heeft?

lachmar

Re: Zwangerschapsvergifteging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:18

Oja en normaal heeft ze tussen de 37.2 en 37.5 en nou was ze 37.8, is niet apart hoger, maar misschien dat het er iets mee te maken heeft.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:47

Het kan zijn dat ze zich in de wei heeft aangetikt en dat ze nu een schiefel aan het ontwikkelen is. Ik heb nog nooit gehoord van zwangerschapsvergiftiging bij het paard........

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:52

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Zwangerschapsvergiftiging bij mensen ontstaat echter niet van de ene op de andere dag, en wanneer een zwangere vrouw dikke oedeembenen heeft is dat nog geen zwangerschapsvergiftiging, maar slechts een eerste aanwijzing dat het hart de verhoogde eisen niet aankan.
Vraag het gewoon aan je dierenarts! Misschien wel een erg 'open deur' advies, maar ik zou geen risico nemen met een hoogdrachtig paard.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 20:00

Het veulen is inmiddels geboren en d'r dikke benen zijn gelukkig ook weg.
Zal wel gewoon vochtophoping zijn geweest door d'r dikke en zware buik.

yessy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:25

Hey,
Mijn fokmerrie die krijgt altijd een dag voordat ze het veulen krijgt een dik achterbeen. Ze heeft ook nog nooit gekegeld en heb het nu al die jaren gezien dat als ze een dik achterbeen had. Er de volgende dag een veulentje bij loopt! Tong uitsteken