Hij zei toen als het met 2 dagen niet verbeterd ff bellen. Ik kwam echter om 21 uur nog ff in de stal kijken en toen was zijn been duidelijk dikker en iets warm. Linksvoor, aan de voorkant van het been, boven de hoef en onder de kogel.
Vanmorgen extra vroeg opgestaan om te koelen. Kwam ik op stal, echt een megadikke voet! Van de kogel naar de hoef liep zeg maar aan een recht stuk door. Toen dus gekoeld en weer op stal, ik moest werken. Tussen de middag mijn moeder nog een keer gekoeld en een eindje gestapt met m, maar zij kon niks vreemds ontdekken behalve dat ie iets dikker was dan de andere. Toen heeft ze hem in het land gelaten (ze zou de draad van de bak dict doen zodat ie daar alleen in kon, maar ze had de deur al los en was dus te laat...) toch ging Sydney loeihard in rengalop het land in en kon me moeder niks zien.
Net weer gekoeld en gestapt, nog iets dik, maar verschil is best klein, been is niet warm. Als ik draaf op straat zie je nog duidelijk onregelmatigheid, maar in stap weinig. Toen ik wat zat te drukken op de verdikking reageerder die wel heel erg toen ik middenvooraan zijn been op het dikkere stuk drukte.
Wat zouden jullie doen???? Nog een paar daagjes aankijken, koelen en stappen of meteen een foto laten maken om een breukje uit te sluiten. Kan me voorstellen dat als het echt een breukje is dat hij niet loeihard in galop het land in gaat. Durf dat echter niet zeker te zetten aangezien die ook met een mega hoefzweer nog in volle galop de wei op gaat!
Ik ga er een beetje van uit (hoop het...) dat het een ordinaire verstapping is geweest.
Wie heeft tips, weet raad en stelt mij gerust???
wat misschien ook wel logisch is als de hoefzweer al zo hoog zat.
de hoefzweren die 1 van mijn paarden doorgaans heeft, zitten allemaal zo hoog, niks simpel als het ook moeilijk kan
ben blij dat ze opgeknapt is !