paardenartrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

akai

paardenartrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:52

hallo allemaal, mijn paard die heeft artrose in zijn benen en mag nu alleen nog maar instap best moeilijk hoor ,hij wil nog wel eens gek doen,maar de volgende dag gaat het weer veel slechter,soms weet je gewoon niet meer wat je eraan moet doen en zelfs ik word er erg neerslachtig van,want ik weet ook niet of hij er pijn aan heeft.
maar als ik hem van de dierenarts moet in laten slapen wil ik hem cremeren en ik hoop dat er mensen zijn die weten waar ik dat dan in nederland kan laten doen. doeiiiiiiiiiiiiiiiii Huilen

Stekeltje

Re: paardenartrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:57

Jeetje, wat erg voor je. Mijn paard had ook atrose gehad en heb ik uiteindelijk ook laten inslapen. Je zou eens verder op internet kunnen zoeken, maar volgens mij is er nog geen officieel adres waar je je paard individueel kan laten cremeren. Veel sterkte en hoop dat je nog even van hem kan genieten.

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 08:02

Stekeltje schreef:
Jeetje, wat erg voor je. Mijn paard had ook atrose gehad en heb ik uiteindelijk ook laten inslapen. Je zou eens verder op internet kunnen zoeken, maar volgens mij is er nog geen officieel adres waar je je paard individueel kan laten cremeren. Veel sterkte en hoop dat je nog even van hem kan genieten.
hoi, wat heb jij er toen meegedaan? en weet je ik heb al op internet gekeken maar je komt echt niet veder, er zijn wel veel crematorium voor kleinehuisdieren maar voor grote dieren hebben ze helemaal niets,het is net o je niet van grote dieren kunt houden? ach ik moest dit even kwijt he,maar toch bedankt he! doeiiiiiiiiiiiiii

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:11

De wet in Nederland is op het gebied van cremeren van grote huisdieren nog steeds niet aangepast. Het MAG wettelijk dus niet, hoeveel mensen ook graag een crematorium voor grote huisdieren zouden willen beginnen.

Wbt artrose: je kunt er van uit gaan dat je paard er pijn aan heeft. Een paard loopt niet moeilijk/stijf als daar geen reden voor is.
Wat mogelijk kan helpen is glucosamine geven. Equiflexion, verkrijgbaar bij oa de paardendrogist, is zo'n middel.

Succes! En bedenk, als je paard niet reageert op glucosamine, en duidelijk steeds moeilijker gaat lopen en dus steeds meer pijn heeft, doe je er goed aan hem te laten inslapen, hoe moeilijk zo'n beslissing ook is. Je doet er je paard geen plezier mee hem met pijn te laten leven omdat jij denkt niet zonder hem te kunnen.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:01

Je paard heeft inderdaad pijn..
Het ene paard heeft er meer last van dan
de andere..
Ik hoop dat het lichte atrose is bij je pony..
Verder nog héél veel beterschap

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:16

chagrijntje schreef:
Je paard heeft inderdaad pijn..
Het ene paard heeft er meer last van dan
de andere..
Ik hoop dat het lichte atrose is bij je pony..
Verder nog héél veel beterschap

hoi, ik gebruik al medicijnen van de dierenarts en daar blijft hij ook onder controle die gaat me ook vertellen als het echt niet meer zou gaan,maar ik heb steeds een stille hoop dat het weer beter zou gaan,hij is zo lief,het is zeker een groot paard stokmaat 169 dus hij is zeker niet klein,maar toch bedankt voor je reactie ik zal kijken hoe het veder met hem gaat doeiiiiiiiii

akai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:23

Ibbel schreef:
De wet in Nederland is op het gebied van cremeren van grote huisdieren nog steeds niet aangepast. Het MAG wettelijk dus niet, hoeveel mensen ook graag een crematorium voor grote huisdieren zouden willen beginnen.

Wbt artrose: je kunt er van uit gaan dat je paard er pijn aan heeft. Een paard loopt niet moeilijk/stijf als daar geen reden voor is.
Wat mogelijk kan helpen is glucosamine geven. Equiflexion, verkrijgbaar bij oa de paardendrogist, is zo'n middel.

Succes! En bedenk, als je paard niet reageert op glucosamine, en duidelijk steeds moeilijker gaat lopen en dus steeds meer pijn heeft, doe je er goed aan hem te laten inslapen, hoe moeilijk zo'n beslissing ook is. Je doet er je paard geen plezier mee hem met pijn te laten leven omdat jij denkt niet zonder hem te kunnen.
hoi, ik weet dat hij niet zo makkelijk loopt maar de dierenats houd hem echt in de gaten en het is zeker niet makkelijk om te zegen hij moet maar een spuitje ,want als hij zich rustig houd is er veder niets aan de hand dan heb je weer hoop,maar als hij zich uitgelaten voelt gaat het zeker de volgende dag niet zo goed,en hij krijgt al medicijnen van de dierenarts.
en wat betreft crematorium ik ben er mee bezig,ik heb al een paar adressen gekregen ,daar ga ik nu mee aan de slag ,maar het is zeker moeilijk om er 1 te vinden,het is zeker zo dat je wel van kleine huisdieren mag houden maar van een groot paard moet je gewoon maar afstand doen ,en dat vind ik zo raar, maar bedankt voor je reactie,doeiiiiiiiii

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:20

Het heeft niks te maken met of je niet van een groot dier mag houden en zo. Het gaat erom dat er niet aan milieu- en hygïene-eisen voldaan kan worden als je een zo groot dier als een paard cremeert. Dat is nu eenmaal tot 10x zoveel massa als een mens cremeren, en sommige crematoria kunnen voor mensen al niet aan de milieu-eisen voldoen.
Hoe je het ook wendt of keert, er komen nu eenmaal giftige stoffen vrij bij het verbranden van lijken.

Als je al een crematorium vindt in Nederland, dan zal het zo zijn dat je paard eerst in verbrandbare stukken zal worden gesneden. Op een andere wijze is het wettelijk echt niet toegestaan. Net zo min als het begraven van paarden, trouwens, om dezelfde redenen. Het verteren van een paardenlijk zo met dusdanig gifvorming (bacterie-toxinen) gepaard gaan dat het grondwater vergiftigd zou worden.