maar als ik hem van de dierenarts moet in laten slapen wil ik hem cremeren en ik hoop dat er mensen zijn die weten waar ik dat dan in nederland kan laten doen. doeiiiiiiiiiiiiiiiii
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stekeltje schreef:hoi, wat heb jij er toen meegedaan? en weet je ik heb al op internet gekeken maar je komt echt niet veder, er zijn wel veel crematorium voor kleinehuisdieren maar voor grote dieren hebben ze helemaal niets,het is net o je niet van grote dieren kunt houden? ach ik moest dit even kwijt he,maar toch bedankt he! doeiiiiiiiiiiiiiiJeetje, wat erg voor je. Mijn paard had ook atrose gehad en heb ik uiteindelijk ook laten inslapen. Je zou eens verder op internet kunnen zoeken, maar volgens mij is er nog geen officieel adres waar je je paard individueel kan laten cremeren. Veel sterkte en hoop dat je nog even van hem kan genieten.
chagrijntje schreef:Je paard heeft inderdaad pijn..
Het ene paard heeft er meer last van dan
de andere..
Ik hoop dat het lichte atrose is bij je pony..
Verder nog héél veel beterschap
Ibbel schreef:hoi, ik weet dat hij niet zo makkelijk loopt maar de dierenats houd hem echt in de gaten en het is zeker niet makkelijk om te zegen hij moet maar een spuitje ,want als hij zich rustig houd is er veder niets aan de hand dan heb je weer hoop,maar als hij zich uitgelaten voelt gaat het zeker de volgende dag niet zo goed,en hij krijgt al medicijnen van de dierenarts.De wet in Nederland is op het gebied van cremeren van grote huisdieren nog steeds niet aangepast. Het MAG wettelijk dus niet, hoeveel mensen ook graag een crematorium voor grote huisdieren zouden willen beginnen.
Wbt artrose: je kunt er van uit gaan dat je paard er pijn aan heeft. Een paard loopt niet moeilijk/stijf als daar geen reden voor is.
Wat mogelijk kan helpen is glucosamine geven. Equiflexion, verkrijgbaar bij oa de paardendrogist, is zo'n middel.
Succes! En bedenk, als je paard niet reageert op glucosamine, en duidelijk steeds moeilijker gaat lopen en dus steeds meer pijn heeft, doe je er goed aan hem te laten inslapen, hoe moeilijk zo'n beslissing ook is. Je doet er je paard geen plezier mee hem met pijn te laten leven omdat jij denkt niet zonder hem te kunnen.