Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spokie79 schreef:Mijn bijrijdpaard heeft schimmel.
Vandaag de DA gebeld en hij heeft Imoverol(??) voorgeschreven. Dus dat wordt 2x per week, gedurende 6 weken wassen.
Wie heeft er ervaring met schimmel en dit middel? Werkt het goed en ook snel?
Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik in comtact kom met een paard met schimmel. Kan ik het ook overbrengen op andere paarden, die niet bij ons op stal staan, maar door kleding en/of aanraken?
Zullen vast veel topics over geweest zijn, mar ja de zoekfunctie doet het nog steeds niet. Dus wie kan me helpen.
Mijn pony heeft het dit jaar een half jaar lang gehad. Het ging niet weg. Zelfs niet met Imaverol.NickNameWS schreef:Wiarus heeft ook al een keer huidirritatie op zijn bles op zijn voorhoofd gehad. Dat moesten we ook uitwassen met een medicijn (weet niet meer hoe het heette) Moest aangemaakt worden met water, werd dan een witte vloeistof. Dat werkte toen heel goed.
Ik weet alleen niet of dat toen ook echt schimmel was,
Hij is blijkbaar erg gevoelig op zijn huid/vacht
.spokie79 schreef:
Dat spul heb ik nu dus ook. Hoogendoorn had ook gezegd dat als het niet helpt hij geent kan worden. Maar lijkt me niet zo'n goed idee met hem.
Maar ik heb weer handige tips gezien.
Bedankt allemaal.

.