Ervaring met schimmel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Ervaring met schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:57

Mijn bijrijdpaard heeft schimmel.

Vandaag de DA gebeld en hij heeft Imoverol(??) voorgeschreven. Dus dat wordt 2x per week, gedurende 6 weken wassen.

Wie heeft er ervaring met schimmel en dit middel? Werkt het goed en ook snel?

Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik in comtact kom met een paard met schimmel. Kan ik het ook overbrengen op andere paarden, die niet bij ons op stal staan, maar door kleding en/of aanraken?

Zullen vast veel topics over geweest zijn, mar ja de zoekfunctie doet het nog steeds niet. Dus wie kan me helpen.

oosterhoff

Re: Ervaring met schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:26

Ja dat middel werkt goed voor schimmel. Er zijn een paar schimmels die daarniet op reageren maar ik zou het gewoon gebruiken en als het dan niet werkt weer naar de veearts.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:39

Inderdaad, dit middel werkt goed tegen schimmels maar niet tegen alle schimmels. Mijn paard had dus een schimmel die niet verdween met imaverol. Dus wel in de gaten houden. Prinsess heeft toen een paar 'schimmelinentingen' gehad. Toen verdween het wel.

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:55

spokie79 schreef:
Mijn bijrijdpaard heeft schimmel.

Vandaag de DA gebeld en hij heeft Imoverol(??) voorgeschreven. Dus dat wordt 2x per week, gedurende 6 weken wassen.

Wie heeft er ervaring met schimmel en dit middel? Werkt het goed en ook snel?

Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik in comtact kom met een paard met schimmel. Kan ik het ook overbrengen op andere paarden, die niet bij ons op stal staan, maar door kleding en/of aanraken?

Zullen vast veel topics over geweest zijn, mar ja de zoekfunctie doet het nog steeds niet. Dus wie kan me helpen.

Wiarus heeft ook al een keer huidirritatie op zijn bles op zijn voorhoofd gehad. Dat moesten we ook uitwassen met een medicijn (weet niet meer hoe het heette) Moest aangemaakt worden met water, werd dan een witte vloeistof. Dat werkte toen heel goed.

Ik weet alleen niet of dat toen ook echt schimmel was,

Hij is blijkbaar erg gevoelig op zijn huid/vacht

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:04

dat mengseltje wat wit wordt is hoogstwaarschijnlijk imaverol

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:51

Hier de deskundige Knipoog Mijn pony heeft het dit jaar een half jaar lang gehad. Het ging niet weg. Zelfs niet met Imaverol.
Wat je moet doen als het echt schimmel is, is inderdaad enkele keren per week wassen met Imaverol. Niet al te vaak, anders krijgt het geen kans zijn werk te doen. Als het dan na enkele weken nog niet weggaat (niet ongeduldig worden), moet je ff de DA bellen en hem ernaar laten kijken. Bij die van mij bleek het uiteindelijk dus geen schimmel te zijn, tot op heden weet ik niet wat het was. Hij heeft het wel een half jaar lang gehad.

lisade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:07

dat spul help goed tegen schimmel.
maar je moet ook zorgen dat je borstels ermee ontsmet, en dat je je shabrakken en dekens en halsters wast. die hoeven niet persee met dat spul maar is wel beter.
verder is het ook erg besmettelijk dus pas goed op.
en zorg dat je elke keer dat je bij je paard bent geweest je kleren in de was gooit en je laarzen wast.
anders blijven de schimmels in de kleding zitten en kom je er nooit vanaf.

ik wens je veel succes.
gr lisade

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:08

NickNameWS schreef:
Wiarus heeft ook al een keer huidirritatie op zijn bles op zijn voorhoofd gehad. Dat moesten we ook uitwassen met een medicijn (weet niet meer hoe het heette) Moest aangemaakt worden met water, werd dan een witte vloeistof. Dat werkte toen heel goed.

Ik weet alleen niet of dat toen ook echt schimmel was,

Hij is blijkbaar erg gevoelig op zijn huid/vacht

Dat spul heb ik nu dus ook. Hoogendoorn had ook gezegd dat als het niet helpt hij geent kan worden. Maar lijkt me niet zo'n goed idee met hem Knipoog.

Maar ik heb weer handige tips gezien.

Bedankt allemaal.

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:13

spokie79 schreef:

Dat spul heb ik nu dus ook. Hoogendoorn had ook gezegd dat als het niet helpt hij geent kan worden. Maar lijkt me niet zo'n goed idee met hem Knipoog.

Maar ik heb weer handige tips gezien.

Bedankt allemaal.

haha, nee enten is de laatste optie Clown

Meneer is een beetje bang voor de naald Nagelbijten / Gniffelen

Ik hing gisteren op en toen dacht ik "oliebol, nou vergeet ik te vertellen dat ie al zoiets heeft gehad" Frusty

Mijn geheugen laat het af en toe even afweten geloof ik Tong uitsteken Gestoord

[edit]
Blijkbaar als je s h i t in je post zet wordt het automatisch vervangen door "oliebol" Verward

Veel tere zieltjes hier Verward

[/edit]

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:32

Ik wist wel dat hij eerder zoiets gehad heeft, maar zelf heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

En inderdaad, scheldwoorden worden vervangen door andere woorden.

En mijn geheugen laat het vaak ook afweten hoor. Ben nu 25, hoe is het dan als ik 50 of 75 ben Knipoog.

lisade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:21

ja dat spul werkt snel en goed mits je de beschrijvingen goed opvolgt.
maar ook moet je bij schimmel zorgen dat schabrakken en dekens etc. ook gewassen worden (hoeft niet perse met dat spul.
verder ook na elke poetsbeurt je borstels in een emmer water leggen met wat van dat spul.
en pas op met je eigen kleren, was die ook.
en het is ook besmettelijk voor mensen dus als je kleine ronde rode plekjes krijgt ga dan even langs de huisarts.

gr lisade