overbeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrie20

overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:14

hoi,

Mijn lieve zwarte ruin Umwelt (Welthit x Ferro) van drie jaar heeft overbeet. Gelukkig niet meer zo erg als in het begin maar hij heeft het nog wel. Als je hem zou zien en je zou het niet weten dan zou je het niet zeggen, maar als je het wel weet dan ga je op bepaalde dingen letten.

Hij heeft gelukkig geen eetproblemen en verder ziet het er voor de toekomst ook erg rooskleurig uit.

Heb jij misschien ook een paard met over of onderbeet? Dan hoor ik graag iets van je.

Groetjes leila en een hoef van Umwelt.

HippoLogic

Re: overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:43

Paarden met een lichte overbeet kun je het beste van de vloer voeren. Door de zwaartekrachtzakt de onderkaak naar beneden (probeer zelf maar: ontspan je kaken en kijk recht naar beneden, je onderkaak zakt). Zo wordt een lichte overbeet van nature gecorrigeerd. Van de grond af eten is ook beter voor de rug, dan uit een -meestal te hoge- voerbak.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:07

mijn pony heeft een overbeet, daardoor heeft hij sneller last van haken op de kiezen doordat deze niet even goed afslijten.
regelmatige controle door een paardentandarts is dan wel gewenst.
bij mijn pony komt ze 1x per jaar, maar dat ligt dus ook weer aan hoe erg de overbeet is.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:39

Onz paard van 27 heeft gigantische overbeet. Ook hier zie je niks van als ze haar mond dicht houdt en ze heeft nergens last van.

Wel zei de tandarts de laatste keer dat hij er was, dat als ze jonger was geweest hij er wat aan gedaan had. Maar dat het nu geen zin heeft aangezien ze al zo oud is en er geen last van heeft.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:42

Bij ons op stal is vorig jaar een veulen van Ferro geboren met ernstige overbijt.
Hij heeft een beugel geplaatst gekregen in belgie en hierdoor is de overbijt met 1 cm bij getrokken.
Is echt heel jammer want verder is het een prachtig veulen, met hele mooie bewegingen.