Wondje van spoor...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzle

Wondje van spoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 14:53

Mijn paard heeft nu al 2x een wondje opgelopen van mijn spoor. Ik zit absoluut niet te prikken ofzo en heb ook geen onvriendelijk spoortje (een kort recht spoortje). Mijn paard heeft gewoon een erg gevoelige huid.

Wie weet hier een oplossing voor? Is er een bepaald middeltje wat ik op zijn huid kan smeren, waardoor de huid sterker wordt ofzo? Of is er een bepaalde spoor waar ik dit probleem niet mee heb? Rijden zonder sporen is geen optie bij mijn paard.

Wie kan mij helpen?

Groetjes, Tazzle

frunnik

Re: Wondje van spoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:13

Een vriendin van mij had dit probleem ook. zij had met wat vilt en plakband een soort hoesje gemaakt voor om de spoor. Hierdoor ging het bij haar goed.
Ook heb ik wel eens gehoord dat je met wat azijn de huid wat steviger kunt maken, door er af en toe azijn op te smeren. Maar ik heb dit zelf nooit geprobeerd en weet ook niet of dit klopt.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:03

het p¨robleem zit meestal echt wel bij jezelf, maar daar van afwijken zou ik andere sporen kopen, bv van die pizza snijder of sporen met een grof wiel, dit glijd meer over de huid heen...

levertraan schijnt de huid en de haren sneller te doen hertsteeln, je beugels op een ander gaat helpt ook, dan zit je net onder of boven de kwetsbare plek, want helaas krijgt de huid vaak te wienig tijd om te herstellen en gaat het keer op keer weer kapot..

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:40