Ik heb mijn merrie 28 augustus 2004 gekregen. 2 september kreeg ze helaas trappen in het weiland waardoor ze in de kliniek is beland. Er gutste gewrichtsvloeistof uit haar achterbeen ter hoogte van haar sprong.
Nu ben ik nog steeds met haar aan het dokteren omdat ze het been van het ongeluk er nog steeds niet helemaal goed onderplaatst, ze last heeft van haar rug en nek, scheef is, en bespiering mist op haar rug en achterhand. Daarvoor heb ik de fysio die iedere week komt om oefeningen te doen en aan te leren en te helpen bij het longeren en straks ook bij het rijden.
Hoe lang mag je meestal rekenen voordat een blessure als dit over moet zijn. Blijft ze hier gevoelig voor de rest van haar leven en zal ik ze altijd zo hard moeten blijven trainen om de bespiering te behouden? Had ze gekocht als zijnde recreatiepaard. Maar zoals het er nu naar uit ziet ben ik haar voor mijn gevoel hard aan het trainen aan de longe en ben ik bang dat ik dat altijd moet blijven doen. Knapt een paard op van dat scheve en dat onbespierde en kun je ze dan op een geven moment minder hard gaan trainen? Of zul je er altijd hard aan moeten blijven werken?