en heb al zoveel extra kosten gehad sinds ik deze da arts heb
nu had ik het er laatst over met iemand en die vond het erg fout allemaal en vond dat ik er werk van moest maken .
maar wil tog graag ff jullie mening.
ik zal proberen in het kort uit te leggen wat er allemaal gebeurd is
het begon 3 jaar geleden met de eerste enting
ik lag toen in het ziekenhuis en kon niet bij de jaarlijkse enting zijn die gezamelijk gedaan word op stal .
mijn paard houd niet zo van dierenartsen en liet zijn eigen in stal dus ook niet pakken .
toen heeft de dierenarts hem aangevlogen in stal en de spuit er gewoon ergens in zijn nek in geslagen .
daardoor heeft mijn paard een gigantische bult gehad op zijn nek en begon ineens te hoesten .
de bult zakte stees lager en na half jaar en een paar antibiotica kuren is het eindelijk weggegaan ook het hoesten was pas na een half jaar weg naar verschillende kuurtjes .
in de jaren erna is mijn paard nog 2 x geent door dezelfde dierenarts ( eigenaar stal wilde dezelfde dierenarts houden voor alle klanten )
en ook dat ging telkens mis .
1 x giga bult op zijn borst (want wilde dus niet meer dat ie in hals geent werd )
wat echt heel lang geduurd heeft voordat dat weg was .
daarna weer door enting heeft ie ongeveer 2 weken niet kunnen lopen had enting iets te dicht ( na mijn idee ) naar zijn linkerschouder gedaan en liep dus 2 weken kreupel want er zat weer een ontsteking .
iets meer als half jaar geleden heeft mijn paard lomp gedaan en had een wond aan zijn achterbeen wat gehecht moest worden .
da arts gekomen en zo gezegt zo gedaan .
antibiotica gekregen .
en 2 weken later springt de wond open en kwam er stuk stro uit de wond.
kreeg ie weer antibiotica en wond ging weer ff dicht.
let op ff want paar weken erna weer wond open .
nogmaals antibiotica . wond bleef wel dicht nu maar bleef flinke bult achter .
ik vertrouwde het niet en heb hem meerdere malen terrug laten komen maar hij zei steeds trekt vanzelf wel weg .
nou mooi niet half jaar verder gaat het weer open .
krijg ik populeum zalfje en weer antibiotica .
werkte dus weer niet en ben maar naar kliniek gegaan .
gevolg hij moest geopereerd worden want er zat dus ooknog een baksplinter in de wond die dus overal het been heeft uit willen gaan en dus megaveel doodweefsel had gemaakt en lichte botwoekering .
waar dis inmiddels de splinter in is gegroeid en niet te verwijderen is .
dus al met al flink wat kosten door geklungel met da arts .
over dat laatste geval ga ik zeker naar de rechtswinkel want als mijn paard zou zijn verzekerd voor da arts kosten zou de verzekering achter de da arts aan zijn gegaan is mij meerdere malen verteld .
wees gerrust heb nu eindelijk niewe dierenarts en over deze alleen maar goeds .
sorry voor het lange verhaal maar heb graag jullie menig hierover