wat zouden jullie doen met dierenarts?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

wat zouden jullie doen met dierenarts?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:25

ik heb een heel groot probleem met mijn dierenarts Boos!
en heb al zoveel extra kosten gehad sinds ik deze da arts heb
nu had ik het er laatst over met iemand en die vond het erg fout allemaal en vond dat ik er werk van moest maken .
maar wil tog graag ff jullie mening.

ik zal proberen in het kort uit te leggen wat er allemaal gebeurd is Bloos

het begon 3 jaar geleden met de eerste enting
ik lag toen in het ziekenhuis en kon niet bij de jaarlijkse enting zijn die gezamelijk gedaan word op stal .
mijn paard houd niet zo van dierenartsen en liet zijn eigen in stal dus ook niet pakken .
toen heeft de dierenarts hem aangevlogen in stal en de spuit er gewoon ergens in zijn nek in geslagen . Boos!
daardoor heeft mijn paard een gigantische bult gehad op zijn nek en begon ineens te hoesten .
de bult zakte stees lager en na half jaar en een paar antibiotica kuren is het eindelijk weggegaan ook het hoesten was pas na een half jaar weg naar verschillende kuurtjes .

in de jaren erna is mijn paard nog 2 x geent door dezelfde dierenarts ( eigenaar stal wilde dezelfde dierenarts houden voor alle klanten )
en ook dat ging telkens mis .
1 x giga bult op zijn borst (want wilde dus niet meer dat ie in hals geent werd )
wat echt heel lang geduurd heeft voordat dat weg was .
daarna weer door enting heeft ie ongeveer 2 weken niet kunnen lopen had enting iets te dicht ( na mijn idee ) naar zijn linkerschouder gedaan en liep dus 2 weken kreupel want er zat weer een ontsteking .

iets meer als half jaar geleden heeft mijn paard lomp gedaan en had een wond aan zijn achterbeen wat gehecht moest worden .
da arts gekomen en zo gezegt zo gedaan .
antibiotica gekregen .
en 2 weken later springt de wond open en kwam er stuk stro uit de wond.
kreeg ie weer antibiotica en wond ging weer ff dicht.
let op ff want paar weken erna weer wond open . Boos!
nogmaals antibiotica . wond bleef wel dicht nu maar bleef flinke bult achter .
ik vertrouwde het niet en heb hem meerdere malen terrug laten komen maar hij zei steeds trekt vanzelf wel weg .
nou mooi niet half jaar verder gaat het weer open .
krijg ik populeum zalfje en weer antibiotica .
werkte dus weer niet en ben maar naar kliniek gegaan . Boos!

gevolg hij moest geopereerd worden want er zat dus ooknog een baksplinter in de wond die dus overal het been heeft uit willen gaan en dus megaveel doodweefsel had gemaakt en lichte botwoekering .
waar dis inmiddels de splinter in is gegroeid en niet te verwijderen is .

dus al met al flink wat kosten door geklungel met da arts . Boos!

over dat laatste geval ga ik zeker naar de rechtswinkel want als mijn paard zou zijn verzekerd voor da arts kosten zou de verzekering achter de da arts aan zijn gegaan is mij meerdere malen verteld .

wees gerrust heb nu eindelijk niewe dierenarts en over deze alleen maar goeds . OK dan!

sorry voor het lange verhaal maar heb graag jullie menig hierover

Corine4

Re: wat zouden jullie doen met dierenarts?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:39

Ik zou via de Rechtswinkel proberen je kosten terug te halen bij die dierenarts.

Wie was die dierenarts die het zo verprutst heeft?

De kliniek waar je nu bent, kan jou daar ook wel bij helpen, om je kosten terug te halen bij de prutser.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 11:57

heb je ff ge pm.t

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:05

Hoi, over die enting kan ik in ieder geval zeggen dat het lijkt alsof jouw paard allergisch is voor 1 van de stoffen, omdat hij iedere keer een reactie heeft waar de dierenarts ook prikt. Verder over die wond: dit is niet netjes van de dierenarts, maar ik werk ook bij een arts en weet dat het soms kan gebeuren. Hij had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat jullie de kosten konden delen. Succes en toch maar even verder kijken naar een andere dierenarts.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:13

Welke dierenarts heb je als ik vragen mag?
mag via pb uiteraard

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:23

ben ook wel benieuwd welke DA.................pb-tje ?

En zou het proberen via de rechtswinkel, niet geschoten is altijd mis.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 23:01

Stekeltje schreef:
Hoi, over die enting kan ik in ieder geval zeggen dat het lijkt alsof jouw paard allergisch is voor 1 van de stoffen, omdat hij iedere keer een reactie heeft waar de dierenarts ook prikt.

ik heb mijn paard al 8 jaar en heeft nog nooit problemen gehad met de enting en krijgt dus precies dezelfde .

alleen mijn oude dierenarts maakte de plek waar hij ging spuiten eerst schoon en deze niet dat is het enige verschil .

en de eerste keer is het ook voornamelijk foutgegaan doordat hij op verkeerde plek eringeslagen was .

AmbervdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:44

Jeetje wat een verhaal. Voordat je meteen naar een advocaat stapt zou ik zeker proberen de DA er zelf op aan te spreken en te kijken hoe welwillend hij is jou tegemoet te komen in de kosten die je hebt gemaakt doordat hij de wond niet juist had gespoeld vóór het te hechten. Daarbij zou ik ook zeker zeggen dat je 'anders genoodzaakt bent andere maatregelen te nemen', zoals dat zo mooi heet. Als je gedoe met advocaten en moeilijke brieven kan vermijden is dat altijd prettiger, ook voor jouzelf. Maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten!

En wat betreft die entingen. Jouw paard kan ook opeens allergisch zijn voor één van de stoffen in de enting. Daarnaast kan de enting en het merk wel hetzelfde zijn maar de samenstelling kan in de loop van de tijd zijn veranderd. Ik zou bij de volgende enting een ijspack bij de hand houden en na de spuit flink koelen en de volgende dag (of als hij 's ochtends geënt wordt 's avonds) ongeveer tien minuten afspuiten. Als het goed is kan je daarmee een zwelling en eventuele ontsteking beperken. Baat het niet dan schaadt het niet!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:50

Inderdaad heel slim van je dat je inmiddels een andere da hebt genomen.
Vind het echt niet kunnen dat een da zo aan blijft prutsen.
Als ik jou was zou ik ook inderdaad naar de rechtswinkel gaan om te kijken wat je terug kunt krijgen van die da.

Ben ook wel benieuwd welke da het was via pb?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:20

Dat vind ik idd erg slordig! En ik vind het ook raar dat je niet je eigen dierenarts hebt mogen kiezen van die stalhouder?!

Ik had toch wel een ander bij mn paard willen hebben als hij hem aangevallen had en als het dan niet mag van zo'n stalhouder vind ik appart...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:18

Moet zeggen dat je het erg lang volgehouden hebt met die oude dierenarts, ik had zowiezo zijn rekening al niet betaald. Ik heb erg slechte ervaringen gehad in de kliniek Bosch en Duin en wel in het bijzonder met de arts die daar rondliep, Welling himself en ik heb een keurige brief geschreven waarin ik uitgelegd heb wat ik wel betaalde en wat niet en waarom niet. Dat een arts je paard behandelt betekent niet automatisch dat als hij het verziekt dat je verplicht bent om te betalen. Dat zou een mooie boel zijn zeg! En natuurlijk mag een dierenarts er best wel eens naast zitten, ben ook weer niet zo'n zeikerd die overal op blijft hangen, maar echt verknoeien is niet betalen!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:47

Jeetje wat rot zeg. Die dierenarts snap ik niet. Maar dat je paard zoveel lichamelike klachten krijgt van zo'n spuit is ook vreemd? Net alsof het dier er allergisch voor is.

Succes zeg! Wat rot.. en die verdomde kosten!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:08

Ik heb een ander soort geval gehad met een dierenarts (voor wie precieze uitleg wil, pb). Mijn ouders hebben toen een pittige brief geschreven waarin ze alles uiteen hebben gezet. Aan de hand van die brief is er nog telefonisch contact geweest en uiteindelijk hoefden we de rekening niet te betalen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:15

nancyimka schreef:
Dat vind ik idd erg slordig! En ik vind het ook raar dat je niet je eigen dierenarts hebt mogen kiezen van die stalhouder?!

Ik had toch wel een ander bij mn paard willen hebben als hij hem aangevallen had en als het dan niet mag van zo'n stalhouder vind ik appart...

die dierenartsen praktijk kwam al jaren daar .
ook voor de varkens van de eigenaar .
als ik echt een ander had gewillen ( die ik nu ook heb )
was dat welmogelijk geweest . maar het fijnste was gewoon 1 en dezelfde .
maar ben zelf ook wel naief geweest om te blijven geloven dat ik gewoon steeds pech had .
en dat mijn paard ook geen makkelijke was .
maar dat laatste met zijn been heeft mij uiteindelijk overtuigd dat dit niet meer over pech ging .
en heb nu een andere dierenarts en ben dan ook de enige op stal met andere .

staleigenaar begrijpt het nu ook wel heb gewoon echt veel sores gehad met dierenarts .

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:33

Ik zou ook graag willen weten welke DA (via pb).

Ik zou er zekers werk van maken!!! Dit mag echt niet gebeuren, kan je je paard nu nog berijden door die splinter?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:41

QuijoSavan schreef:
kan je je paard nu nog berijden door die splinter?

de splinter zit glad in de botwoekering dus hij zou er in principe geen last meer van krijgen met zekerheid is dit nooit te zeggen .
het sisico was groter om het eruit te halen omdat het ook vlakbij het griffelbeentje zat .
dat zou uiteindelijk eerder problemen opleveren.

ik ben nu sinds 1,5 week weer voorzichtig begonnen met rijden.
de huid van het been is erg strak gehecht want in praktijk hebben ze heel veel dood weefsel weg moeten halen en dus ook huid mee weggenomen .
hij staat nu nog op stal met bandage en met rijden laat ik hem ook nog ff zitten .
de bandage mocht er eigenlijk week geleden vanaf .
maar mijn paard is erg druk en mept met zijn been nogal graag tegen schot naar zijn buurvrouw .
dus laat het nog maar ff zitten.
maar op zich is het nog mooi dicht gebleven .
alleen ben erg voorzichtig nu met het been .

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:19

karina1977 schreef:
QuijoSavan schreef:
kan je je paard nu nog berijden door die splinter?

de splinter zit glad in de botwoekering dus hij zou er in principe geen last meer van krijgen met zekerheid is dit nooit te zeggen .
het sisico was groter om het eruit te halen omdat het ook vlakbij het griffelbeentje zat .
dat zou uiteindelijk eerder problemen opleveren.

ik ben nu sinds 1,5 week weer voorzichtig begonnen met rijden.
de huid van het been is erg strak gehecht want in praktijk hebben ze heel veel dood weefsel weg moeten halen en dus ook huid mee weggenomen .
hij staat nu nog op stal met bandage en met rijden laat ik hem ook nog ff zitten .
de bandage mocht er eigenlijk week geleden vanaf .
maar mijn paard is erg druk en mept met zijn been nogal graag tegen schot naar zijn buurvrouw .
dus laat het nog maar ff zitten.
maar op zich is het nog mooi dicht gebleven .
alleen ben erg voorzichtig nu met het been .

Gelukkig dat het weer beter gaat. Suc6 nog verder met hem!