Tancreda4 schreef:Mijn knollie is zaterdag door het hek gegaan, wat oppervlakkige schaafwonden opgelopen.
Nu heeft ze overal wat kleine zwellingen, maar haar linker voorbeen is helemaal dik. Onderbeen flink gezwollen bij haar pijp, en ook wat warmig. Verder is ze enkel wat stijfjes,m aar niet kreupel. Wondjes hebben we ontsmet en behandeld, maar nou vroeg ik me af wat het beste is qua been. Ze is niet kreupel.
Nu ga ik de komende dagen gewoon zoveel mogelijk stappen en wandelen met haar.
Maar is het koelen van het been ook aan te raden?? En hoevaak/ hoelang is dan aan te raden?
Ik zou er toch maar een da naar laten kijken. Ik denk dat dit paard wel wat antibiotica en ontstekingsremmers kan gebruiken. Ik doe dat zowieso altijd bij mijn paard. Ik ga niet afwachten tot het botvlies kan gaan ontsteken want dan ben ik nog verder van huis.
Afspuiten zowieso doen als het kan om de 2 uur.
Ik had vandaag weer zo'n gevalletje. Mijn paard had wat te ruig gespeeld heeft met haar achterhoef de bal van haar rechter voorhoef geraakt, er was een stuk vel los en het bloedde. Wond afgespoten en schoongemaakt met betadine. Toch de da maar even gebeld. Deze kwam heeft het stuk vel er met een mesje afgehaald daarna het weer schoongespoten want er zat toch zand in. Hierna een betadinepleister op de wond gedaan watten erom en verband erom zodat er geen vuil bij kan komen. Hierna nog een antibiotica-injectie en klaar is kees.
Woensdag mag het verband er weer af.