Wie kan een ALLERGIETEST doen van mijn paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Wie kan een ALLERGIETEST doen van mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 12:26

Mijn paard doet aan headshaking oftewel hoofdschudden. Waarschijnlijk heeft ze een lichtallergie en misschien nog andere.

Bij wie kan ik zo'n allergietest laten doen ?
Op hoeveel allergieën wordt ze getest ?
ik bedoel de test waar ik een plukje haar of manen (?) moet opsturen

vr groet

Katrien

Antheman

Re: Wie kan een ALLERGIETEST doen van mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:30

Josefien , van natuurlijk in balans, doet dit voor je.

Je moety haar een plukje haar opsturen en dan doet ze via de biotensor bekijken of je paard allergisch is voor pollen, stoffen etc.

Succes!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 12:36

Hoe kan ik Josefien iets laten weten ?

Ik ben hier nog niet zo heel lang, ik weet nog niet heel goed hoe alles werkt...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:40

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:08

je kunt bloed opsturen naar Duitsland voor een allergenen test...

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:19

Waarom doe je het niet op de simpelste manier: bel je DA op en vraag of ie een bloedje komt nemen! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:29

carola schreef:
Waarom doe je het niet op de simpelste manier: bel je DA op en vraag of ie een bloedje komt nemen! Haha!

Hier haal je niet uit waar een paard allergisch voor is.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 13:31

Citaat:
je kunt bloed opsturen naar Duitsland voor een allergenen test...

Kan je hier iets meer uitleg over geven ? Zou dat beter zijn dan een allergietest van natuurlijk in balans ?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:53

Antheman schreef:
carola schreef:

Zeker weten van wel !!!

Je dierenarts kan bloed af nemen van je paard en het naar een laboratorium in Duitsland sturen (VETMED), daar kan het getest worden op van alles en nog wat. Van pollen tot kattenhaar tot vliegjes.
Nadat vastgesteld is voor welke dingen je paard allergisch is, kun je proberen je paard te desensibiliseren. Dan dien je steeds kleine beetjes van de allergeen toe, zodat je paard daar afweer tegen opbouwt en er dus niet meer allergisch op reageerd. Is wel een dure en langdurige aangelegenheid.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:13

[/quote]

Zeker weten van wel !!!

Je dierenarts kan bloed af nemen van je paard en het naar een laboratorium in Duitsland sturen (VETMED), daar kan het getest worden op van alles en nog wat. Van pollen tot kattenhaar tot vliegjes.
Nadat vastgesteld is voor welke dingen je paard allergisch is, kun je proberen je paard te desensibiliseren. Dan dien je steeds kleine beetjes van de allergeen toe, zodat je paard daar afweer tegen opbouwt en er dus niet meer allergisch op reageerd. Is wel een dure en langdurige aangelegenheid.
[/quote]

Ben met mijn headshaker ook naar Utrecht geweest. Lijkt me stug dat zij daar dan niets van weten?? Toen konden ze geen bloed afnemen (bloed afnemen kon wel, maar niet voor de allergie).
Wie en wat is die VETMED dan?????[/quote]

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:14

VETMED Labor in Duitsland, werken al veel dierenklinieken mee. Utrecht waarschijnlijk niet, want die hebben immers hun eigen laboratorium.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:41

Utrecht is er nog lang niet van overtuigd dat de uitslagen van die test ook wat zeggen, ze vinden het gewoon onzin.
Maar Utrecht staat nu ook niet echt bekend als zeer vooruitstrevend, en als je daar al bent geweest zonder resultaat heb je so wie so niets te verliezen lijkt me.

Uit een haarmonster bepalen waar het paard allergisch voor is klinkt nogal zweverig, kan bij honden en mensen ook niet......

Succes, en laat even weten wat je doet en hoe het afloopt!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:36

Utrecht is inderdaad een beetje eigenwijs!

Mijn DA heeft ook bij m'n oude pony een bloedje genomen, en opgestuurd. Zij was allergisch voor bomen. Erg handig als je op de veluwe woont...

Haarmonsters (DNA test neem ik aan) geloof ik ook niet zo in.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:28

Ja daar ben ik Bloos , ik test op een plukj haar van je paard op 60 verschillende soorten pollen en ook op hooi, stro, huisstof en nog meer indien nodig. Kosten 14,50 euro. Ik heb je een pb gestuurd.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:04

vetmed Labor doen wij ook veel zaken mee. Is idd een goed Duits lab, waar heel veel testen kunnen worden aangevraagd. Of er ook allergietesten voor paarden durf ik niet met zekerheid te zeggen, dat zou ik in hun Manual moeten nakijken.
't Zal wel wat duurder zijn als de 14,50 waar Josefien het over heeft....

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:08

hoi,
ik weet nog iemand die een test kan doen op natuurlijke basis. als je een telefoon nummer of adres wil moet je ma een gil geven..
ik zeg je dit erbij,
mijn verzorgpaard (haar eigen paard) heeft ze getest toen ze niet lekker in dr vel zat wat er dus aan de hand was. de dierenarts kwam (niet om dit paard hoor) en toen heeft hij meteen na het 'zieke' paard gekeken en ze kwamen dus op allebei hetzelfde uit.
dus als je interesse hebt, stuur ma een pb!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:13

Josefien heeft destijds Andor getest en daar kwam een allergie voor bepaalde dingen uit.

Vandaag ben ik bij Erik laarakker geweest , Andor is een headshaker, en die heeft dit bevestigd! Daar kwam ook een allergie voor hooi en stro uit.

Maar wat veel erger was: zijn linkerbekken stond 4 cm verder naar voren tov de rechter! Hij heeft jarenlang scheef gelopen.
Verder was zijn 1e wervel scheef, waardoor alles afgelsoten was, weinig bloed, weinig zuurstof etc. Hierdoor had hij dus ALTIJD hoofdpijn!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:59

jeetje, wat fijn dat dit er uit is gekomen en wat zielig dat hij altijd hoofdpijn heeft gehad!! Hopelijk gaat het gauw beter, wat gaat Erik er aan doen?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 22:09

Mijn paard is ook een headshaker. Ze eet ook niet graag hooi. Zou ze dan ook een hooi (en stro ) allergie hebben?
Ik zou zo graag mogelijk die allergietest doen, maakt dat een verschil dat ze nu nog niet met haar hoofd schudt ? Dit duurt misschien nog een maand ofzo eer ze dat doet... dat weet ik helaas niet

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:38

Weet dat in Engeland al enige jaren bloedtesten worden gedaan om allergien op te sporen bij Paarden. Bij mensen kan dit ook al een tijdje. Heb inderdaad nog niet gehoord dat het in Nederland kan, maar weet dat Duitsland beter labs hebben om ook verschillende virussen te bepalen wat in NL ook niet kan.

Van allergie testen van haren heb ik nog niet eerder van gehoord. Als dat een wetenschappelijk middel zou zijn zou je verwachten dat het ook bij mensen wordt gebruikt.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:44

Eleonoor schreef:
Als dat een wetenschappelijk middel zou zijn zou je verwachten dat het ook bij mensen wordt gebruikt.

nee het is niet wetenschappelijk bewezen, maar het leuke is dat ik vrijwel altijd de zelfde uitslag heb met mijn biotensor op een pluk haar (of speeksel bij mensen) als bij een regulier onderzoek. Ik werk met de energie van mensen en dieren en dat werkt inderdaad anders als bij de gewone geneeskunde. overigens kun je dat ook combineren, kijk maar naar holistisch dierearts Erik Laarakker, die heeft zelfs een eigen biotensor ontworpen en geeft daar ook cursus in!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:24

Josefien schreef:
jeetje, wat fijn dat dit er uit is gekomen en wat zielig dat hij altijd hoofdpijn heeft gehad!! Hopelijk gaat het gauw beter, wat gaat Erik er aan doen?

zijn collega Eva heeft hem gekraakd en acupunctuur gegeven.
Zijn milt werkt niet naar behoren, dus daar krijgen we drainage druppels voor.

Zijn wervels die scheef staan, moet ik met rugmilk insmeren, ik heb ook nog trias omega olie met extra allergeen stof erin en ZR druppelstjes, om weer zichzelf te worden.
Verder acupunctuur creme om op en rond zijn oor te smeren ,die was ook nog ontstoken.

over een paar weken nog een keer kraken.

(En de Rapsodie was OK!) Hij hoeft niet op de rubberen matten te staan!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:27

Josefien schreef:
Eleonoor schreef:
Als dat een wetenschappelijk middel zou zijn zou je verwachten dat het ook bij mensen wordt gebruikt.

nee het is niet wetenschappelijk bewezen, maar het leuke is dat ik vrijwel altijd de zelfde uitslag heb met mijn biotensor op een pluk haar (of speeksel bij mensen) als bij een regulier onderzoek. Ik werk met de energie van mensen en dieren en dat werkt inderdaad anders als bij de gewone geneeskunde. overigens kun je dat ook combineren, kijk maar naar holistisch dierearts Erik Laarakker, die heeft zelfs een eigen biotensor ontworpen en geeft daar ook cursus in!

Zelf geloof ik niet in een diagnose met biotensor. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet naar Laarakkers zou gaan. Geloof wel in het hebben van bepaalde energieen, maar de metingen daarvan zijn makkelijk te beinvloeden door de persoon die ze uitvoert. Maar dit is persoonlijk, en heeft niets meer met de topic te maken.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:58

Hoorde van onze stagiaire dat die ook met haar paard naar Eric laarakker was geweest. De reguliere arts had het paard min of meer opgegeven. Er was al voor heel wat euries aan onderzocht, en de arts kwam tot 1 conclusie: ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is niet goed, hij reageert nergens op, geef hem maar een spuitje.

Eric laarakker heeft hem dmv van verschillende therapien (waaronder kraken en acupunctuur en wat verschillende druppels) er weer boven op gekregen. Het paard doet het nu prima!

Overigens sta ik er zelf erg sceptisch tegenover. Mocht er iets ernstigs met mijn paard zijn en ziet de reguliere arts het niet zitten, ja dan zou het nog een laatste mogelijkheid zijn.

Hoop dat je paard weer snel de oude is!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:30

[/quote]
Geloof wel in het hebben van bepaalde energieen, maar de metingen daarvan zijn makkelijk te beinvloeden door de persoon die ze uitvoert. Maar dit is persoonlijk, en heeft niets meer met de topic te maken.[/quote]

OK heeft niks met dit topic te maken, maar geloof me, je kunt het niet beinvloeden, dat heb ik inmiddels wel ervaren... maar ik laat ieder in zijn waarde met zijn of haar eigen mening, dus ik vind het geen probleem dat je dit aankaart Haha!