Dermatoloog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorientje

Dermatoloog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:07

Ik ben op zoek naar een goede dermatoloog (voor paarden Haha! )
Kan iemand me daarmee verder helpen??

DGKstudent

Re: Dermatoloog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:58

Marianne Sloet, dierenarts op de faculteit diergeneeskunde hoofdafdeling gezondheidszorg Paard.

Zij is de beste dermatoloog in NL, en heeft zelfs een boek geschreven over dermatologie bij paarden.

wat voor probleempje heb je dan?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:06

idd Marianne Sloet, dat is naar mijn idee de enige echte !

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 10:40

Nou, mijn paard heeft schuurplekken op zn rug.. Dat had hij al een poosje; het groeide steeds mooi aan en kwam alleen in de winter terug, zoals bij veel paarden het geval is..
Vorig jaar is hij heel erg ziek geweest. Hij kreeg bultjes die enorm jeukten en werd vervolgens kaal; ongeveer de helft van zijn lichaam... Hij was echt heel ziek: hij kreeg prednison en begon enorm uit te drogen over zn hele lichaam. In die periode begon de huid op de schuurplekken uit te drogen en vervolgens te barsten.
Uiteindelijk is hij volledig hersteld, behalve de schuurplekken op zijn rug.. Er groeit geen haar meer op; als hij nat is, blijven die plekken droog; het neemt geen vocht/olie op... Soms heeft hij er last van als je er op drukt... Ik rijd altijd met een bontje, omdat dat het enige is dat niet schuurt.. Nu wil ik gewoon weten of er iets aan gedaan kan worden, want ik vind het heel vervelend. Ik weet namelijk ook niet of hij er nou last van heeft met rijden; hij geeft namelijk niks aan...
Vandaar dat ik op zoek ben naar een dermatoloog! Heeft zij ook een website of iets dergelijks?? Enne, bedankt voor de reactie!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:30

naar mijn weten heeft ze geen website.

ik denk dat dit een goed "geval "voor haar is..............

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:59

maar is er al een "gewone"dierenarts bij geweest dan? en zo ja wat heeft die geconcludeerd?