Nu zijn haar hoeven weer aan het bijgroeien, het gaat rustig, maar het gaat goed
. En ze loopt ook weer lekker op blote voeten rond, dus die ijzers komen er (iig voorlopig) niet meer onder! Toen ik haar kocht had ze ijzers met 1 lipje voor, toen ze bij mij kwam heeft de hoefsmid dit na verloop van tijd veranderd naar 2 lipjes. Onder dat ene lipje kwam een scheur tevoorschijn, bij beide voorhoeven.
Rechtsvoor is de scheur er helemaal uitgegroeid, maar linksvoor niet. Lijkt alleen maar groter te worden, niet qua lengte, maar gaat nu meer uit elkaar staan. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Mijn hoefsmid is afgelopen januari nog komen kijken, toen was die scheur nog niet zo uit elkaar gaan staan. Maar hij zei toen dat ik hem even een belletje moest geven in het voorjaar, dan kwam hij haar weer netjes bekappen. Hij wilt haar namelijk niet (te) kort laten lopen, omdat ze nog niet zo lang op blote voeten loopt.
Mijn vraag is nu wat ik met die scheur moet, ze heeft er zelf geen last van, maar ik wil ook niet dat ze er last van krijgt. Voorkomen is beter dan genezen.
Hier de foto:
Als je goed naar de hoeven kijkt, zie je dat de "nieuwe hoornwand" ongeveer op de helft zit. In het echt kun je dat echt goed zien, dat stuk hoef ziet er veel beter uit!
Hoefsmid bellen? Of niet? En wat kan de hoefsmid aan deze scheur doen?