Paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 12:51

Weet niet of het hier op zijn plaats is, maar mijn paardje is toe aan een gebitscontrole. De symptonen die hij heeft, komen overeen met de symptonen die een paardentandarts noemt. Wie kan mij een goede paardentandarts aanraden? En wat zijn de eventuele kosten? Zag op www.paardentandarts.nl dat zij een gratis gebitscontrole uitvoeren. Iemand hier ervaring mee?

lovelyme

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:11

Precies een controle ja!!!! En waarschijnlijk pas als er meerdere paarden op stal dr aan toe zjin!!! Maar het is zeker de moeite waard. Vraag eens aan de andere paarden eigenaren in de buurt of zij daar ook belangstelling bij hebben!!! Misschien kun je dan wel wat regelen!
Succes, maar laat het wel even doen!!!

tsjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:21

wij laten 1 keer per jaar de paardentandarts komen.. maar dan gaat ook zowat de helemanege...
maar weet zo niet meer de naam.
zal het voor je opzoeken..

groetjes

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:54

Ga het ook zeker laten doen. We zijn in totaal met 6 paarden en willen alle 6 onze paarden laten nakijken. Anders bel ik wel het nr. dat vermeld staat op www.paardentandarts.nl. Misschien dat zij iemand in de regio weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:58

Ik heb wel een goede tip voor je, nl: http://www.equinedental.nl. Olav Franzel doet onze paarden al jaren en we zijn echt supertevreden met de resultaten en de (rustige) manier waarop hij met de paarden omgaat. Ik weet zeker dat hij ook in jouw regio komt.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:28

Javelin schreef:
Zag op www.paardentandarts.nl dat zij een gratis gebitscontrole uitvoeren. Iemand hier ervaring mee?

De controle is vaak alleen gratis als je paard niks mankeert en je geeft zelf al aan dat er iets mis is. Bovendien is mijn ervaring dat ze altijd wel iets te vijlen vinden, ook als dit niet echt nodig is. Haha!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:21

CCCCorine schreef:
Ik heb wel een goede tip voor je, nl: http://www.equinedental.nl. Olav Franzel doet onze paarden al jaren en we zijn echt supertevreden met de resultaten en de (rustige) manier waarop hij met de paarden omgaat. Ik weet zeker dat hij ook in jouw regio komt.

Bedankt voor je tip. Als ik op stal geinventariseerd heb ga ik zeker bellen. De problemen bij je paard die kunnen ontstaan door gebitsproblemen zijn bijna dezelfde problemen die Olav noemt: hoofdschudden, teugels uit de handen trekken, geen tot slechte aanleuning nemen, bokken, steigeren en verzet.

Kun je mij vertellen wat bij hem de kosten zijn? Anders mail ik hem wel van het weekend.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:23

Kreeg net een mailtje van mijn vriendin: paardentandarts Oosterboer uit Soest. Iemand ervaring met hem???

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:12

Ik zou gewoon een paardendierenarts bellen, zij doen dit ook. Voordeel van een dierenarts is dat hij het paard een roesje mag geven als er helemaal achter in de mond gevijld moet worden. Gebitsverzorgers mogen niet sederen en kunnen vaak niet helemaal achterin komen. Je paard zal dan problemen houden met zijn gebit!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:48

Paardentandarts is in Nederland geen erkend beroep, en kent geen officiele opleiding in Nederland. Paardentandartsen schermen daarom meestal met Amerikaanse diploma's. Die worden in Nederland echter niet erkend. Inderdaad mogen ze niet sederen (en doen dat vaak echter toch, omdat ze dat in Amerika wel mogen en hebben geleerd).

Mijn ervaring overigens is dat de dierenarts vaak níet zo'n mondklem heeft waarmee je goed achterin de mond kan komen, en een paardentandarts wél.

Maar ik zou toch eerst even de DA laten komen, die doet het in ieder geval voor veel minder (de mijne rekent geloof ik € 17,50 inclusief voorrijden) en een beetje paardentandarts rekent € 50,-. Bitproblemen komen vaker door tand- en kiesproblemen vóór in de mond dan achter in de mond, dus ik denk dat een DA het probleem ook kan oplossen.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:59

ik woon in België dus iets te ver om je een goede aan te raden. Bij mijn paardje zijn twee wolfstanden getrokken en alle scherpe kantjes bijgevijld en het koste me 30 euro. Ik vind dat helemaal niet veel. Ik weet niet hoe het in Nederland zit???

yrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:19

Hey, je kan ook eens kijken op http://www.equinedentist.nl/
Kris Booij doet de paardjes bij ons op de vzw en we zijn echt tevreden over haar werk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:12

de controle is gratis ja, maar je betaalt wel voorrijkosten... tenminste... dat was toen ze bij ons op stal een keer kwam....

Ik ben erg tevreden trouwens over Richard van Dordrecht... Lachen

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:08

ik heb ook via www.paardentandarts.nl mijn paard laten doen en als jij zorg voor 5 of meer paarden wordt die van jou echt gratis gedaan of ze nou wel of niet iet mankeren. die van mij was ook gratis gedaan!!! en gevijld Haha! succes verder
groetjes,
iris

frunnik schreef:
Javelin schreef:
Zag op www.paardentandarts.nl dat zij een gratis gebitscontrole uitvoeren. Iemand hier ervaring mee?

De controle is vaak alleen gratis als je paard niks mankeert en je geeft zelf al aan dat er iets mis is. Bovendien is mijn ervaring dat ze altijd wel iets te vijlen vinden, ook als dit niet echt nodig is. Haha!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 07:38

Bedankt voor jullie reacties. Lijkt wel toeval maar morgen komt de paardentandarts Olav Franzel bij de overburen. Mijn paardje komt hij dan ook gelijk doen. Ben benieuwd.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:29

Banjer schreef:
de controle is gratis ja, maar je betaalt wel voorrijkosten... tenminste... dat was toen ze bij ons op stal een keer kwam....

Ik ben erg tevreden trouwens over Richard van Dordrecht... Lachen

Heb net een topic gepost bij verslag van de dag. Bij mij is John van HAppyhorse uit R'dam vandaag geweest. Was zeer tevreden over hem. Ik betaal bij hem overigens geen voorrijkosten. Dat is alleen als je heel erg ver weg woont en terecht uiteraard. Mijn paard staat in Stompwijk en dat vond hij nog goed aan te rijden.

Dus dat scheelt weer Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:08

John z'n vriendin staat bij ons op stal met 2 paarden... Haha!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:12

Banjer schreef:
John z'n vriendin staat bij ons op stal met 2 paarden... Haha!

Nou, ideaal! Wat wil je nog meer? Een paardentandarts op stal, wat een luxe.

Nee, ik ben heel erg over hem te spreken, kan niet anders zeggen!