Harde knobbel onder buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Harde knobbel onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 12:42

Gister vroeg mijn vriendin of ik even onder de buik van haar pony wilde voelen, ze had daar een bult gevoeld en vertrouwde het niet.
Ik voelde en er zat idd een klein hard knobbeltje onder haar buik, richting haar rechtervoorbeen.
Het voelt alsof het los zit van de huid, is wel iets beweegbaar maar niet veel, verder knoerterhard, pony reageert er niet op.

Ik kon haar verder ook niet helpen, behalve te bevestigen dat er idd een knobbel zat en dat de DA er maar bij moest komen.

Nou komt deze binnenkort ook, maar we doen even alles in 1 keer, Bas moet geënt, Hester dr gebit moet nagekeken, Edwine dr hoestprobleem en nu ook dr knobbeltje.

Mn vriendin was bang voor een tumor.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Herkent iemand dit, kan iemand zo al een idee geven van wat het eventueel kan zijn ?
De DA komt dus zowiezo, maar een beetje extra info en meningen kan nooit kwaad

Hope2012

Re: Harde knobbel onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:48

hoi

ik heb ook zoiets gehad bij mijn oudere pony die had een erg losse huid op de plek van de singel en daar rondomheen .
en doe had dus precies wat jij zegt een harde knobbel die los zit .
bij mijn ponny was het toen een onderhuidse eeltknobbel en moest voortaan bij het opzadelen haar been helemaal naar voren strekken als ze aangesingeld was .
zodat de huid onder de singel gewoon strak lag en de eeltplek niet groter kon worden .

weet niet of het hetzelfde is maar mischien herken je er iets in .

succes

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:59

Het kan zijn dat het een ophoping is van eiwitten. Staat de pony veel op gras land. Of erg vet kuil ofzo? Daar kunnen ze heel erg harde bulten van krijgen.... Het is ook heel erg verkeerd. Het beste kun je iemand even laten uitrekenen hoeveel je paard krijgt en hoeveel die mag... (Hangt af van vep en vrep en gew pony etc) Groetjes

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:13

Ze staat op een blubberlandje overdag waar geen gras te krijgen is. Ze krijgt oud nat hooi, en geen biks.
Dit is omdat ze al de aanleg heeft om dik te worden.
De vrep en vep behoefte kan ik zelf uitrekenen.

Ik heb niet het idee dat het dat is, eiwitbulten zijn vaak ook niet zo hard, die kun je meestal wat indrukken

De eeltbult zou misschien kunnen, het zit wel in de buurt vande singel. Dan zou het een onderhuidse zijn, met de huid zelf is niks mis