Muriël - een paardje wat ik af en toe rijdt - weeft ook ontzettend hard. Je wordt er zenuwziek van, de hele dag staat ze met haar hoofd door het raam van links naar rechts en terug te zwaaien. In de zomer is het iets beter (dan mag ze op het land), maar 's avonds is het weer van dat. Speeltjes en bergen hooi mochten niet baten, het enige wat als enige optie nog rest is de harde weg... Ik pb je.
Paard veel buiten doen, de hele dag en straks ook s'nachts. Proberen haar buiten te hebben als andere mensen hun paarden binnen/buiten doen. Een paard dat 6 uur buiten staat, staat nog steeds 18 uur binnen. Voor sommige stresskikkers is dat teveel. Mijn vorige merrie deed het ook toen ik haar kreeg. Toen ik van de manege wegging naar een pensionstal waar ze de hele dag buitenliep was het over. Ik had haar daar ook helemaal achterin de stal in een hoek, waar geen drukte was(stonden wel andere paarden naast). Ik zette haar en haar weidemaat altijd als eerste buiten en als laatste binnen. Juist als mensen bezig waren werd ze druk.
jeetje volgensmij lijkt Lady qua karakter echt veel op Evita!
Evita heeft het ook erg wanneer er een nieuw paard naast haar komt, dan is ze sjaggo en gaat ze weven... ik heb niks kunnen vinden wat helpt, gewoon wennen was het enige tot nu toe.. spulletjes als nervo horse heb ik nog nooit geprobeert eigenlijk, is ook wel een idee! maargoed ik hoop dat er nu voorlopig niet meer gewisseld gaat worden in de stallen naast en tegenover Evita..
misschien kan je bij veranderingen tijdelijk bach rescue remedy druppels geven. Dat is homeopatisch en kan geen kwaad. Bij sommige paarden helpt het echt goed. Tegen weven kan een stalspiegel ook helpen. Wellicht een idee?
Mijn paard weeft extreem op stal, zo erg dat hij aan beide kanten van zijn hals dikke harde plekken heeft van het tegen de deurpost aan slaan met de hals. Een weefrek helpt bij hem dus wel want in de stal zelf gaat hij niet verder met weven, helaas gaat hij dan wel boxwalken en luchtzuigen. Bij sommige paarden kan een weefrek dus wel helpen (al gaan ze dan vaak wel iets anders doen om het weven te vervangen) Mijn paard heeft ook meegedaan met een onderzoek met spiegels alleen bij hem had dat geen nut, als ik het mij goed herinner had het bij geen van de paarden in dat onderzoek nut maar ik weet wel dat er paarden zijn die er goed op reageren, is alleen een beetje duur, spiegel aanschaffen om even te proberen. Wat bij mijn paard de oplossing was: 24/7 zomer en winter naar buiten, het is nu een heerlijk relaxed paard geworden, moet hij door omstandigheden toch even op stal komt direkt zijn oude gedrag helaas weer boven, als het aan mij ligt komt hij de rest van zijn leven dus niet meer op stal
paard van mijn zusje weeft ook. Sinds kort heeft ze een spiegel opgehangen in zijn stal. Een spiegel speciaal voor wevende paarden. En het is echt afgenomen!!!!! Tenminste ik heb hem niet meer zien weven. En hij deed dat echt ENORM.