rotstraal!?! hoe herken je het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_promiss_

rotstraal!?! hoe herken je het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:01

hallo iedereen mijn pony heeft heel erg vaak rotstraal Verdrietig en dat krijg ik te laat door Nagelbijten / Gniffelen en dat vind ik erg verveelent wand vaak kan ik er zelf niks meer aan doen en moet ik gelijk de hoesmid bellen (ben in middels vaste rotstraal klant bij jerry hihihi Ja )maar hoe zie je het ik weet namelijk alleen hoe het ruikt vies hihi en ik teer er dan wel maar is er nog iets anders dan egiptiese zalf en teer (dat stinkt zo teer dan Stoom uit je oren heel smeerig Tong uitsteken )dus als iemand mij kan helpen ben ik heel erg blij *o/* en oja ze stond al op jopak(vezel) dat hielp heel goed aardig als je ook goede hoef verzorging geeft Ja maar daar word ze heel erg sagereinig van Ach gut

_promiss_

Re: rotstraal!?! hoe herken je het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 22:23

kan niemand mij dan helpen!?! Huilen

AmbervdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:24

Hoe je het herkent, is volgens mij gewoon inderdaad de geur en de straal wordt zachter. Ik heb twee oude 'boeren'middeltjes waar ik op vertrouw. Dat is of een prop in de jodium gedrenkte watten (niet die zooi die je bij de drogist koopt maar van je dierenarts of hoefsmid). Of de tweede; waterstofperoxide 30% om de hoef uit te bruisen. Bij de apotheek en drogist is meestal waterstofperoxide te krijgen. Meestal moet je even uitleggen waarom je zo'n hoog concentraat wilt hebben. Wel (plastic)handschoenen aan doen anders kan je blaren op je handen krijgen en dan met een injectiespuit (zonder naald) rustig de peroxide in de stralen spuiten (+/- 10 cc is meestal voldoende per keer). De vloeistof gaat dan bruisen en bruist alle rotzooi eruit. Na drie à vier dagen is de straal meestal weer keihard.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:27

het stinkt..!!hehe..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:01

in dit topic staan heel veel tips voor wat je aan rotstraal zou kunnen doen

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:09

waterstofperoxide dit mag ik helaas niet gebuiken van mijn ouders omdat het te gevaarlijk is Verdrietig

AmbervdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:13

Waterstofperoxide is alleen gevaarlijk als je onvoorzichtig bent en het aan een kleuter te drinken geeft Haha! ...... Maar goed jouw ouders willen je graag heel houden. Misschien kunnen zij je dan helpen en het voor je doen? Knipoog
Je kan het ook met 3% proberen (veel onschuldiger) maar dan zal het ook langer duren voor het werkt. Ik zie dat je ook een link toegestuurd hebt gekregen, daar staan ook allerlei leuke -maar dure- middeltjes op. En de beste tip is natuurlijk toch: hoeven goed schoon houden en rotstraal voorkomen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:17

tja maar als het paardje al rotstraal heeft, zal ze het toch moeten behandelen en dan is waterstofperoxide het goedkoopste middel denk ik.......

je kan ook de DA bellen en vragen of hij het wil behandelen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:09

een flinke scheut blauwsel wil het werk ook nog wel eens doen, gewoon verkrijgbaar bij de paardenwinkel..

Het enige waar je moeder niet zo blij mee zal zijn is dat als je knoeit het bijna niet uit je kleren gaat in de was Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:49

dat blauwsel kan je beter ook niet op je kleren morsen....... wordt je moeder ook helemaal niet blij van.....

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:53

Dan heb ik nog een lekkerdere tip om je moeder op de kast te krijgen....
formaline, licht kankerverwekkend voor mensen maar werkt als de brandweer. Ook goed door andere zalfjes te mengen. }>

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 18:45

hoi hoi Knipoog ik ben nu 10 dagen vrij en daarna me verzorgest 10 dagen we gaan haar dus netjes ongeveer 20 dagen goed teeren hihihi noormaal heb je daar nooit tijd voor en nu ik wel hhihihih Haha! en daarna me verzorgster ik hoop dat het helpt Ja hihi

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 18:46

p.s me kleeren gaat het nyj om wand ik heb hele oude kleren maar ik en me pony gooien alltijd alles om dus me moeder kan het wel doen maar dan zit ik nog met het probleem dat me pony dat spul morst op me moeder hihihi Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:48

ik hoop het ook voor je, voor je begint met teren, laat je dan wel even alle rotte plekken goed wegsnijden door de smid???
Anders sluit je de bacterien op met doordat de teer afsluit en gaat de ontsteking naar binnen verder en waar je dan het risico op loopt, wil je echt niet weten....

Ik heb vroeger ooit een paard verloren aan een verwaarloosde en verkeerd behandelde rotstraal en dat was een enrome lijdensweg!

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:10

jerry (vaste hoefsmid) is al geweest en heb het al weg gesnede hihi hij zegt dat het enige verschil tussen teren en egyptise zalf is dat teer viezer ruikt en een vieze derrie is hihi Bloos dus we gaan dat maar ens probeeren