natte poep..........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veronieky

natte poep..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:54

ik heb geen idee of ik het hier moet zetten of op vraag maar raak maar dat hoor ik anders wel.
ik zit namelijk met iets waarvan ik onderhand nog geen eens meer wat weet wat ik er van moet denken Bloos
in november kreeg veroniek (me paard Haha! ) last van kramp en natte poep niet doen maar gewoon heel nat met de hevige buikkrampen erbij. ik veearts gebeld dacht aan koliek. door die krampen ging ze zeg maar zitten niet rollen. dat was zaterdag. vrijdag er op nog steeds niet goed ik wees naar d'r buik en ze trapte me gericht (bijna me schaambeen gebroken Verdrietig )
meteen weer gebeld bleek toen iets te zijn van een virusje in combi met een koudje en de hengstigheid zat dwars. oke wisten we dat ook weer en een potje met rommel gehad moest binnen een week over zijn.
ze werd onder tussen steeds rustiger terwijl ze onwijs druk en speels is (in maart wordt ze 3) ik snapte er niks van maar die poeder hielp niet.
toen kwam er een homeopaat op stal voor een ander paard en zei je moet er kaneel geven. ik gedaan en binnen twee dagen was het weg! ik blij!!
alleen het blijft terug komen ik wordt er gek van en kaneel helpt niet meer.
de prikjes van de veearts ook niet. en ze wordt weer rustiger ze heeft alleen geen kramp en de eetlust is nog steeds goed.
kent iemand dit probleem of weet je wat ik er aan ken doen???
ik heb ook van sommige gehoord dat honing ook wel is wil helpen...
ik hoor het graag want ik weet het niet meer..
groetjes,
iris

mariska32

Re: natte poep..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:36

hoi iris.
het meest belangerijk is nu dat je paard goed ontwormd is.
ze heeft last van haar darmen dus er bestaat een kans dat een wormenkuur niet voldoende word opgenomen.
om dit uit te sluiten kun je vragen of je dieren arts je paard met een injectie wil ontwormen.
zorg voor voldoende beweging en veel ruw voer van goede kwaliteit.
ik denk echt dat ze de voedingsstoffen niet goed opneemt,en ook daarom zo duf word.
succes,ik hoop dat het scheelt Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:13

er zijn tegenwoordig van die speciale drankjes ook voor je paard die erg goed zijn voor de darmen, misschien via de paardendrogist dat je die kunt bestellen.
verder wordt er nog altijd verteld dat yakult aan je paard geven ook erg goed zou zijn voor de darmen.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:33

Daisy had vorige week ook last van haar darmen. Ze heeft toen meteen een wormenkuur gehad en van de dierenarts mocht ze een paar dagen alleen maar kuil (dus geen biks, appels, wortels enz) en nu is het weerh elemaal over.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:34

Denk ook eens aan een vitamine stoot, kost niet zo veel en werkt vaak het beste een weekje na de ontworming... Je paardje krijgt waarschijnlijk niet genoeg voedingsstoffen binnen... Let er wel even goed op. Desnoods breng je de veearts even een beetje mest, dat kunnen ze heel simpel even onderzoeken...Er zijn namelijk heel erg veel parasiet soorten die wij met het blote oog niet kunnen zien maar die wel degelijk veel schade kunnen aan richten.... Succes

hunterspride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:29

Ik lees nu net je topic in mijn zoektoch naar iets anders.
Wij hebben 2 paarden die sinds vorige week gediagnosteerd zijn met
LEVERBOT INFECTIE.

De mogelijkheid van deze infectie was voorheen alleen bekend bij runderen en vooral bij schapen die ook direct overlijden aan deze infectie.

Het is een wormpje wat via de leverbot slak in het gras terecht komt en uiteraard met het eten van het gras bij de paarden in de maag komt. Daar ontwikkeld het zich tot een volwassen (soort platvisje) worm en deze gaat door de galkanalen naar de lever. Daar vreet het zich in en paarden kunnen daar op verschillende manieren last van hebben.
Een ervan is diaree en koliekachtige verschijnselen.
Soms eetlust veranderingen en ook na het eten ineens gaan zweten.
Onze paarden dronken ontzettend veel en de stallen waren drijf en drijf nat.

Het is een serieus wordend probleem en vooral dit seizoen zijn er meer gevallen bij paarden bekend geworden omdat de zomer warm en nat is geweest en het leverbotslakje weelderig getiert heeft.

Als je (nogmaals) een bloedtest wilt doen dan moet er speciaal ook getest worden op de GGT waarde. Alleen deze waarde geeft de besmetting weer.
De normale waarde bij een paard ligt <30, bij mijn Fries Wouter was de waarde 75!!!!

Misschien dat je hier iets mee kunt??

Nu 3 dagen na het drankje zie ik bij zowel de pony als de Fries gelukkig positieve veranderingen. Het drankje zelf heeft ze ook 2 dagen helemaal van slag gemaakt.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:25

Hoi,

idd is ze goed ontwormd?

En ik was vanavond bij een pavo avond en die gozer vertelde dat als je paard diaree had je hem s'morgens en sávonds 10 wormenspuiten met yoghurt (rechtsdraaiende) moest geven (Dat rechtsdraaiend heeft geloof ik te maken met de bacterien ff je ma vragen maar...) Maar dat schijnt goed de goeie bacterieen helpen de slechte te verwijderen!

Mischien is het wat om te proberen...

Groetjes nancy

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:55

10 wormenspuiten???
lijkt me niet zo verstandig he.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:11

nancyimka schreef:
En ik was vanavond bij een pavo avond en die gozer vertelde dat als je paard diaree had je hem s'morgens en sávonds 10 wormenspuiten met yoghurt (rechtsdraaiende) moest geven

Ik denk niet dat dit een bevorderlijk advies is hoor! Lijkt me een beetje een linke actie met een paard wat al slechte darmen heeft.
Als ik jou was zou ik nog een keer naar de dierenarts gaan want misschien is er wel iets anders aan de hand. Laat je paard eens goed doorlichten want het is raar dat het steeds maar niet overgaat. Veel sterkte ermee.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:49

Wat is er link aan om 10 spuiten met yoghurt te geven?
Het is idd zo dat die goede bacterien de darmflora weer op orde brengen. Het is zeker het proberen waard. Een paard krijgt echt niks van yoghurt hoor.
Mijn paard krijgt regelmatig een flesje drinkontbijt. Tong uitsteken

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:51

Bah wat vervelend... Kan het niet zijn dat paarden sommige paarden ook last hebben van een spastische darmkolom? Weet iemand dat?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:18

Bloos had weer eens niet goed gelezen Bloos
[ik begreep echt 10 WORMENspuiten Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:33

Dacht ik al bij het lezen van je reactie. Tong uitsteken

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:58

mariska32 schreef:
10 wormenspuiten???
lijkt me niet zo verstandig he.

Ja niet met ontwormings middelen maar met yoghurt!

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:36

hunterspride schreef:
Ik lees nu net je topic in mijn zoektoch naar iets anders.
Wij hebben 2 paarden die sinds vorige week gediagnosteerd zijn met
LEVERBOT INFECTIE.

De mogelijkheid van deze infectie was voorheen alleen bekend bij runderen en vooral bij schapen die ook direct overlijden aan deze infectie.

Het is een wormpje wat via de leverbot slak in het gras terecht komt en uiteraard met het eten van het gras bij de paarden in de maag komt. Daar ontwikkeld het zich tot een volwassen (soort platvisje) worm en deze gaat door de galkanalen naar de lever. Daar vreet het zich in en paarden kunnen daar op verschillende manieren last van hebben.
Een ervan is diaree en koliekachtige verschijnselen.
Soms eetlust veranderingen en ook na het eten ineens gaan zweten.
Onze paarden dronken ontzettend veel en de stallen waren drijf en drijf nat.

Het is een serieus wordend probleem en vooral dit seizoen zijn er meer gevallen bij paarden bekend geworden omdat de zomer warm en nat is geweest en het leverbotslakje weelderig getiert heeft.

Als je (nogmaals) een bloedtest wilt doen dan moet er speciaal ook getest worden op de GGT waarde. Alleen deze waarde geeft de besmetting weer.
De normale waarde bij een paard ligt <30, bij mijn Fries Wouter was de waarde 75!!!!

Misschien dat je hier iets mee kunt??

Nu 3 dagen na het drankje zie ik bij zowel de pony als de Fries gelukkig positieve veranderingen. Het drankje zelf heeft ze ook 2 dagen helemaal van slag gemaakt.

enorm bedankt voor de reacties ten eerste echt fijn dat jullie mee denken! Haha!
het gaat nou weer beter (gelukkig) maar naar mijn gevoel blijf ik een jojo effect houden!
ik dan denk ook zeker zo'n bloedtest laten doen op het gene wat je zei hunterspride! ze heeft namelijk de gehele zomer dag en nacht op het land gestaan (jaarling land) 2 oktober is ze thuis gekomen en binnen een maand was het raak! Verdrietig
nogmaals allemaal hartstikke bedankt Pling
het moet goed komen!!

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:52

onze shetlander heeft al vanaf we haar hebben veel last van de natte poep.onze dierenarts zei dat meestal de diaree komt omdat ze mischien teveel zand naar binnen krijgen en dit kan ook koliek veroorzaken.je kan het overigens makkelijk zelf kontroleren door wat mest in een emmmer te doen en er water bij te doen en dan even laten bezinken,het zand zakt dan onder in de emmer.er hoeft maar een half theelepeltje in te zitten en ze kunnen er al last van hebben.mischien kan je dat proberen,en als dat het geval is kan je bij de paardendrogist een middel bestellen om het zand er weer uit te krijgen.