ziek???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beautyke

ziek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:05

we hebben nu al een jaar onze hengst, hij is vier jaar. in de zomer ziet hij er heel goed uit maar nu gaat het echt weer slechter met hem. vorige winter toen hij nog niet van ons was had hij ook zo'n buikje met de ribben erdoor en zodra het lente was knapte hij op dus ik had zoiets van ja hij zal wel slecht verzorgd zijn geweest. sinds toen krijgt ie iedere zes weken stipt zijn ontworming dus daar kan het niet aan liggen....maar nu is hij ook zadelmak en ook lang niet meer zo pittig als in de zomer, en hij is helemaal niet te mager maar toch komen zijn ribben erdoor

maandag komt wel sowieso de veearts voor de enting van een ander veulen dus hij wordt maandag sowieso gecheckt

piggeljay

Re: ziek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:23

eet hij wel goed ?
als de dierenarts komt laat hem evem naar de kiezen van je hengst kijken of die wel aansluiten op elkaar in de kaak.
ik heb het bij 2 van mijn paarden, eten goed zomers lekker vet, zijn in de herfst op stal gekomen gaan overdags wel naar buiten maar staan 's nachts op stal met hooi en kuilhooi krijgen voldoende te eten dus maar worden mager en vallen in.
de dierenarts er naar laten kijken zitten er spleten tussen de kiezen waar het kuilhooi tussen gaat zitten en daardoor krijg je het zelfde effect als waneer wij een appel eten en er komt een stukje schil tussen je tanden te zitten.
het paard begon daarom ook alleen aan een kant te kauwen en dat had weer het gevolg dat het niet goed gekauwd in de maag kwam en de vertering weer niet ten goede kwam
de DA heeft toen het hele gebit schoon gemaakt en hoop binnen kort de gaten met een kunstharst op te komen vullen.
ik weet niet of dat het bij jou ook zo iets is maar kijken kan nooit geen kwaad, want de DA heeft mij heel duidelijk gezegt: was het maar zomer dan konden ze voldoende gras eten dan hadden ze er geen lasr van!