Ervaring scheef paard?(Bekken/Schouders)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Ervaring scheef paard?(Bekken/Schouders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:40

Hallo!!

Ik wil graag wat meer weten over eventuele consequenties voor paarden die scheve bekken/schouders hebben..

Er is namelijk kans dat Gracy dit heeft, (dus ik weet het niet zeker!). Volgende week zondag komt Tatjana van Buuren Gracy bekijken,(zie ook VvdD) en dan weet ik meer, maar hoe ziet de toekomst er dan uit voor het paard?

Is er kans dat paard zonder pijn nog bereden kan worden etc?

Dankje!

Bets

Re: Ervaring scheef paard?(Bekken/Schouders)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:49

Megantjuh schreef:
Hallo!!

Ik wil graag wat meer weten over eventuele consequenties voor paarden die scheve bekken/schouders hebben..

Er is namelijk kans dat Gracy dit heeft, (dus ik weet het niet zeker!). Volgende week zondag komt Tatjana van Buuren Gracy bekijken,(zie ook VvdD) en dan weet ik meer, maar hoe ziet de toekomst er dan uit voor het paard?

Is er kans dat paard zonder pijn nog bereden kan worden etc?

Dankje!

Door middel van dubbele longeerwerk zal paard snel recht staan in bekken, paard word ook gelijk rechtgericht met dubbele longeerwerk en kan verder getraind worden via klassieke rijkunst.
Zie veel informatie ook hierover op www.hoefkatrol.com bij klassieke rijkunst en ook op www.paardenbegrijpen.nl

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:50

Als een paard goed rechtgericht wordn, in balans komt, en ruiter in balans kan gaan zitten en hierop let, dan kan paard pijnloos bereden worden

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:53

Er speelt nog meer rondom Gracy .. Voor info zie ook deze topics:

[VvdD] Erop of eronder voor Gracy
[MD] Trauma...

Dubbele lijnen accepteert ze niet, dat irriteert haar op de schouders. De fysio die Gracy poosje heeft bekeken/behandelt had dit al geprobeerd maar ze tolereert het niet. Mede door haar trauma, mede door haar pijn. Maar ze kan haar trauma pas goed verwerken en ons weer volledig vertrouwen als haar pijn weg is, en dat is het nog niet. Vandaar dat we bezig zijn haar te laten behandelen door tatjana v buuren. Ze werkt zelfde als Antoine be Bodt. Ze komt volgende week zondag kijken naar gracy, maar ze zei uit de verhalen op te maken dat er kans is dat gracy scheve bekken of schouders heeft. Vandaar dat ik wat informatie wou!

Bedankt!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:02

Ja ik ken Tatjana, zij is ook leerling van Antoine, net als ik Knipoog . Zij zal anders je paard zelf gaan berijden/corrigeren als je paard niet aan longeerlijn kan lopen. Anders is er geen andere mogelijkheid anders om je paard weer in balans te krijgen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:06

Bets schreef:
Ja ik ken Tatjana, zij is ook leerling van Antoine, net als ik Knipoog . Zij zal anders je paard zelf gaan berijden/corrigeren als je paard niet aan longeerlijn kan lopen. Anders is er geen andere mogelijkheid anders om je paard weer in balans te krijgen.

Ik hoop echt dat ze wat voor haar kan betekenen. We hebben al zoveel ellende gehad met Gracy!

Ze heeft wel veel vreemde gevallen al geholpen he?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:09

We kennen hele vreemde gevallen met paarden ja. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het niet goed zal gaan. En anders vraagt ze Antoine wel om advies. Maar ze heeft veel ervaring hoor Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:28

Bets schreef:
We kennen hele vreemde gevallen met paarden ja. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het niet goed zal gaan. En anders vraagt ze Antoine wel om advies. Maar ze heeft veel ervaring hoor Haha!

Jaaa? Owww ik hoop zodat ze kan helpen! Hoelang zal zo'n behandeling duren denk je? (Hangt natuurlijk ook wel af van het paard)

Het zou echt heel fijn zijn als Gracy er helemaal boven op kan komen! Ookal is ze dan scheef in haar botten.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:34

Dat is per paard verschillend. Ene heeft meer tijd nodig als de andere omdat de situatie per paard ook verschillend is natuurlijk. Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:47

Bets schreef:
Dat is per paard verschillend. Ene heeft meer tijd nodig als de andere omdat de situatie per paard ook verschillend is natuurlijk. Knipoog

Jaaa daar heb je gelijk in. Wel gaaf dat Tatjana er zelf ook op gaat om haar te rijden, dat zie je niet vaak toch? Of is dat echt haar allerlaatste uitweg?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:53

Ook dat is afhankelijk van de situatie meissie. Haha! Ik kan dat vanaf hier ook niet beoordelen natuurlijk. Wacht alles eerst maar rustig af en je zult zelf wel merken en met eigen ogen zien.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:48

Bets schreef:
Ook dat is afhankelijk van de situatie meissie. Haha! Ik kan dat vanaf hier ook niet beoordelen natuurlijk. Wacht alles eerst maar rustig af en je zult zelf wel merken en met eigen ogen zien.

Dat is inderdaad maar het beste, ik maak me alleen zo zorgen! Echt voorbereiden op de klap kan ik toch niet.. (mocht ze niet behandelt kunnen worden..)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:06

Megantjuh schreef:
Dat is inderdaad maar het beste, ik maak me alleen zo zorgen! Echt voorbereiden op de klap kan ik toch niet.. (mocht ze niet behandelt kunnen worden..)

Probeer niet teveel te stressen, dat is voor jou niet goed, maar het paard voelt het ook aan en dat is ook niet goed. Probeer rustig te blijven.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:47

Helaba! Ik heb alle topics over Gracy alitjd met aandacht gelezen, maar heb er nog nooit op gereageerd. Nu wil ik wel eens een vraagje stellen, of eerder een opmerking geven. Gracy moest zes maand rusten hé, als ik het goed heb. De laatste keer dat ze bereden werd is oktober. Als ik dus goed kan tellen, dan heeft ze nog maar vier maand gerust. Je zegt zelf dat ze nu nog niet helemaal pijnvrij is. Waarom wil je haar dan perse nu al laten behandelen? ZOu het niet verstandiger zijn om de zes maand eens af te wachten en dan te herbeginnen? Volgens mij kun je haar nu een nog groter trauma bezorgen! Laat eeest eens alles rustig helen en ga dan verder. Ik snap wel dat je ongeduldig bent en dat hetnu al heel lang duurt, maar iik vind niet dat wat je nu doet verstandig is. Pas op, ik wil je geen verwijten maken, want uit je topics kun je echt afleiden dat je heel veel voor je paardje overhebt en dat je alles doet wat mogelijk is. Maar nu moet ze eerst pijnvrij worden en je zegt zelf dat ze dat nog niet is!! Als ze de longe niet tolereert, dan zou ze bereden worden, terwijl ze nog steeds last heeft van haar schoft, dat zeg je zelf! Dus waarom de boel forceren, respecteer eerst de zes maand absolute rust en laat daarna die Tatjana eens komen, dan kan ze er waarschijnlijk al veel meer mee, een paard dat pijn heeft, heeft geen nut, ze zal zich altijd maar harder gaan verzetten... Misschien iets om over na te denken? Ik leef met je mee en hoop ook dat Gracy beter wordt, maar het lijkt mij dat ze vooral tijd nodig heeft...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:59

Coliena schreef:
Helaba! Ik heb alle topics over Gracy alitjd met aandacht gelezen, maar heb er nog nooit op gereageerd. Nu wil ik wel eens een vraagje stellen, of eerder een opmerking geven. Gracy moest zes maand rusten hé, als ik het goed heb. De laatste keer dat ze bereden werd is oktober. Als ik dus goed kan tellen, dan heeft ze nog maar vier maand gerust. Je zegt zelf dat ze nu nog niet helemaal pijnvrij is. Waarom wil je haar dan perse nu al laten behandelen? ZOu het niet verstandiger zijn om de zes maand eens af te wachten en dan te herbeginnen? Volgens mij kun je haar nu een nog groter trauma bezorgen! Laat eeest eens alles rustig helen en ga dan verder. Ik snap wel dat je ongeduldig bent en dat hetnu al heel lang duurt, maar iik vind niet dat wat je nu doet verstandig is. Pas op, ik wil je geen verwijten maken, want uit je topics kun je echt afleiden dat je heel veel voor je paardje overhebt en dat je alles doet wat mogelijk is. Maar nu moet ze eerst pijnvrij worden en je zegt zelf dat ze dat nog niet is!! Als ze de longe niet tolereert, dan zou ze bereden worden, terwijl ze nog steeds last heeft van haar schoft, dat zeg je zelf! Dus waarom de boel forceren, respecteer eerst de zes maand absolute rust en laat daarna die Tatjana eens komen, dan kan ze er waarschijnlijk al veel meer mee, een paard dat pijn heeft, heeft geen nut, ze zal zich altijd maar harder gaan verzetten... Misschien iets om over na te denken? Ik leef met je mee en hoop ook dat Gracy beter wordt, maar het lijkt mij dat ze vooral tijd nodig heeft...

@Bets: Dankje wel, je heb ook wel gelijk.. Ik moet zelf wel rustig blijven.

@Coliena: Gracy is 4oktober voor het laatst gereden, sindsdien staat ze op rust (Okt,Nov,De,Jan,Feb) is 5maanden. Utrecht raadde ons aan in Februarie afspraak te maken en haar opnieuw te bekijken, om te zien of er vooruitgang was. Naar aanleiding daarvan zou ze dan nog het land op gaan voor extra rust. Maar Monique en ik merkte zelf al dat er lichamelijk helemaal geen verbetering is. Als die er na 5maanden nog totaal niet is, dan zal die er in 6maanden ook niet zijn. En omdat niemand daar (delta/utrecht) nou echt precies kan zeggen wat er is is stilstaan niet goed als het niet helpt. Stilstand is dan achteruitgang als het ware. Daarom gaan we nu Tatjana proberen..

Bedankt voor je steun.