mijn wereld stort in. Wie heeft dit ook bij zijn paard? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mijn wereld stort in. Wie heeft dit ook bij zijn paard? 

Het is onnodig, zul je over tijdje denken, gegarandeerd. Cezanne schreef:Hoihoi,
Mijn paard had ook een dikke 3 aan beide voorbenen en liep nadat ik hem een half jaar had van de ene op de andere dag stokkreupel. Hebben vanalles geprobeerd, poedertjes, eckbars, stalrust, juist veel weideloop enz. maar dat hielp allemaal niks. Uiteindelijk is hij aan beide voorbenen geopereerd en hebben we een zenuwsnede laten doen. 6 Weken later mocht ik weer langzaam met rijden beginnen en 2 maand later reed ik weer wedstrijden. Helaas heeft het 2en half jaar mogen duren, toen was het ineens weer mis. Zijn zenuwen waren weer aangegroeid en 2 weken daarna hebben we hem af laten maken. Hij is maar 9 jaar geworden...
Wil je niet ontmoedigen, maar dit is natuurlijk het slechtste scenario dat je kan hebben. Er lopen heel veel paarden in de sport met hoefkatrol of een zenuwsnede. Het had ook 10 jaar kunnen duren voor het mis ging! Onthou alleen goed dat het nooit te genezen is, dus op een dag wordt je er toch mee geconfronteerd.
Heel veel succes en sterkte, Groetjes Nicole

tyson20 schreef:Ik hoop dat het allemaal nog een beetje goed komt. Had mijn dierenarts weer gebeld en die heeft er een hard hooft in. Maar ik ga ervoor,ga er alles aan doen. Luna gaat 1 maart naar een andere stal,waar ze met een ander paard overdag in de paddock wordt gezet,eb vanaf 1 mei lekker het land op.

Alleen veel mensen denken na 1 lesje het al zelf te kunnen, helaas is dat niet, maar dat is ook met elke training, dat heb je ook niet zomaar onder de knie.
)