Zometeen uitslag mestonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Zometeen uitslag mestonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:34

Het lijkt wel of het de wormen prima bevalt in Jewel haar kleine lijffie. Toen ze hier kwam had ze wormen, een dik jaar later weer, en dus waarschijnlijk wéér.
Ik word er een beetje hopeloos van. Ik ontworm altijd goed, op tijd, speciale kuren van de DA, zonder resistentie.
Het land wordt wekelijks uitgemest enz. en de andere 2 paarden hebben nergens last van.
Is ze er nou gewoon gevoelig voor of ...? Erg lastig, en zeker ook heel vervelend voor Jewel.
Ik heb nu maar voor alle zekerheid wat mest naar de praktijk gebracht. Om 16.00 u krijg ik de uitslag, ik ben benieuwd.

Volgende week ook maar direct een bloedonderzoek er tegen aan, ik wil alles uitsluiten.
Het is en blijft een kwakkelpaardje, Mayday en Wiets zijn nagenoeg nooit ziek, en Jewel heeft weer vanalles en nog wat.

Zo. Dat is er effe uit Haha! Nu maar geduldig wachten op de uitslag.

Jemawi

Re: Zometeen uitslag mestonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:57

Wel, voor de geïnteresseerden, de uitslag is binnen en alles ziet er goed uit Lachen
Voor de zekerheid laat ik het volgende week nog een keer nakijken, volgens de DA kan het per dag verschillen of er wormen aanwezig zijn.
Kan dat gelijk met het bloedonderzoek mee. Ja, de Geld, geld! rollen m'n portomonnee weer uit, want ook de boett is onderweg.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:45

dat is goed nieuws !!

wormen kunnen inderdaad zeer hardnekkige beestjes zijn die je moeilijk weg krijgt

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:22

Mijn pony heeft toen ik hem kreeg geen wormen gehad.. Na een half jaar kwam hij van het land af.. (wat niet gemest werd...) en ik ontwormde hem, en hij zat vol wormen!! Dus bestreden. En ik geef hem 3 weken trug een ontwormingskuur (eraquell) en zitten rode wormpjes bij. Ik de DA gebelt, niets ernstigs... Volgende week moet ik een equest geven. Dan moet het weg zijn zegtie... Maar ik heb ook gezegd wanneer het weer wormen zijn die er bij zitten, wil ik ook zo'n onderzoek laten doen, want ik word er ook hopeloos van hihi

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:25

En wat was de uitslag?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 10:29

Kyona schreef:
En wat was de uitslag?

JewelFamke schreef:
Wel, voor de geïnteresseerden, de uitslag is binnen en alles ziet er goed uit
Voor de zekerheid laat ik het volgende week nog een keer nakijken, volgens de DA kan het per dag verschillen of er wormen aanwezig zijn.
Kan dat gelijk met het bloedonderzoek mee. Ja, de rollen m'n portomonnee weer uit, want ook de boett is onderweg.

Knipoog

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:30

sweet_angel schreef:
Mijn pony heeft toen ik hem kreeg geen wormen gehad.. Na een half jaar kwam hij van het land af.. (wat niet gemest werd...) en ik ontwormde hem, en hij zat vol wormen!! Dus bestreden. En ik geef hem 3 weken trug een ontwormingskuur (eraquell) en zitten rode wormpjes bij. Ik de DA gebelt, niets ernstigs... Volgende week moet ik een equest geven. Dan moet het weg zijn zegtie... Maar ik heb ook gezegd wanneer het weer wormen zijn die er bij zitten, wil ik ook zo'n onderzoek laten doen, want ik word er ook hopeloos van hihi

Het is niet zo gek dat er wormen in de mest zitten net na het ontwormen, dit zijn nl de wormen die je met die kuur doodgemaakt hebt.
Ze moeten toch ergens blijven?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:00

Vlimmen schreef:
sweet_angel schreef:

Het is niet zo gek dat er wormen in de mest zitten net na het ontwormen, dit zijn nl de wormen die je met die kuur doodgemaakt hebt.
Ze moeten toch ergens blijven?

Ik vind ook niet gek dat ze in zijn mest zitten? Dat staat hier nergens hoor.. Ik word er alleen niet goed van dat hij nu al 2x wormen heeft gehad.. Gister heeft hij een equest gehad, en eens kijken vandaag of er weer wat tussen zit..

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:47

Volgens mijn dierenarts heeft elk paard wel wormen (er zijn ook zeer veel verschillende worden en de eitjes van sommige wormen zouden tot 2 jaar op een weide kunnen overleven en zo je paard telkens opnieuw besmetten). Het wordt pas een probleem wal je ze niet meer onder controle hebt en het paard er ziek van wordt. Ik ontworm 5 keer per jaar op aanraden van de dierenarts maar volgens hem wil dit niet zeggen dat mijn paard nu helemaal wormenvrij is en is dit ook niet erg.