Ik zit met een probleempje... ik weet niet wat mijn pony'tje heeft en hoop dat jullie het herkennen. Ik heb een 4-jarige shetlanderruin. Hij is nog nooit ziek, kreupel of wat dan ook geweest, tot afgelopen donderdag.
Donderdag was ik met hem een flinke wandeling aan het maken, zoals ik zo vaak doe, en plotseling stond hij stil met een stijf been en hij weigerde om nog voorwaarts te gaan. Wat aan hem te zien was:
- stijf (linker) voorbeen
- hield been in een hoek van zeg 45 graden opgetild, ongeveer 5cm boven de grond
- weigerde voorwaarts te gaan
- het duurde een minuutje of zo
- been is niet warm of dik, hoef is niet warm, aanraken doet geen pijn: oftewel er is verder in de normale toestand niks aan het been te zien.
Toen ik later wel weer verder kon wandelen heeft hij het tijdens diezelfde wandeling nog 1x gehad en toen ik thuis zijn rechtervoorhoef uitkrabte, zakte hij door alle vier de benen heen en viel op de grond.
Sindsdien heeft hij het iedere dag wel een keer gehad en vandaag zelfs drie keer in een half uur. Omdat hij het nog geen week heeft, heb ik de DA er nog niet bijgehaald.
Maar wat is dit??????
Groetjes Nanya
ps: een vriendin dacht dat het een slotbeen kon zijn....
Wat ik zei had betrekking op de situatie met mijn pony'tje, en niet op het idee dat het onzin zou zijn dat jij de dierenarts wel hebt laten komen. Ieder moet in zijn situatie doen wat diegene denkt dat het beste is.
Maar klinkt natuurlijk ook wel logisch, het is alleen altijd beetje moeilijk te beoordelen vanachter je pc. En moet toegeven dat ik geen lopende encyclopedie ben wat paarden ziektes ed betreft