..
Cker schrijf je in het Nederlands nog altijd als ZEKER, en van slobber valt je paard niet af het doet namelijk helemaal niks het bevat nouwelijks voedingsstoffen. En er zijn verschillende soorten slobber. Het nuttige van slobber is dat het erg vezelrijk is en daardoor de darmwerking bevorderd. Het stimuleren van de darmen is bij een koliekgevoelig paard erg wenselijk!!
De voorgemengde slobbers van bijv Havens en Pavo bevatten zelfs hele nuttige vitaminen, mineralen en spoorlelemeten.
En van brood raakt je paard niet verstopt, van Vers brood kan je paard eventueel een soort van deegbal maken in zijn darmen en dan moet je er een hoop van geven ook. Van een paar plakjes brood behoort een normaal paard geen koliek te krijgen.
Als wat jij zegt war is dan was mijn paard dat twee keer bijna dood ging aan koliek niet in 4 maanden weer op gewicht met iedere dag Slobber. De slobber is op aanraden van de DA aaan het voer toegevoegd.
Je paard wordt er niet echt dikker van maar de stimulerende werking van de darmen zorgt er voor dat het paard efficienter omgaat met de rest van het voer en voorkomt dat het opnieuw verstopt raakt.
Ik heb (als mens) zelf een spastische darm gehad en war kijg ik van de dokter??
Zemelen, ik zou graag willen dat ik daar van af zou vallen hoor maar helaas is het niet waar.
Ik weet niet wie je het heeft wijsgemaakt maar het is beide onzin.